Sv: Myror

man kan mata dem med myrgift :idea: Tror att det heter typ myrr eller något liknande. Sen finns det små dosor som man kan ställa ut som innehåller ett gift som myrorna matar sin drottning med+äter själva tror jag.
Om det är extremt mycket myror så får man kanske tillkalla anticimex..

http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=3582
 
Sv: Myror

De brukar dyka upp i vårt hus med, när det börjar våras och de känner värmen, men marken ännu är frusen så de inte hittar så mycket gott ute. Jag brukar ge dem myrdosor, vet inte om det gör nån skillnad för så fort värmen kommit på allvar så flyttar de ut igen.

Ett gott råd är dock att hålla undan alla sorters godsaker, så de inte har nån anledning att kalla på kompisarna.... Sambons söner bor i gillestugan hos oss, och kvarglömt godis/läsk och sånt, straffar sig genast. Även slöa tonåringar lär sig det relativt snabbt. :D
 
Sv: Myror

Man köper myrradar och sprayar längs alla lister och sådant där de kommer in och så dör de stackarna av det! :)
 
Sv: Myror

Jodå jag hade godis på vardagsrumsbordet och där var det.. några myror. :crazy:
Fy det kryper på hela kroppen.
 
Sv: Myror

Kanel, jaha :idea:
Fast då kanske man bör veta vart dom kommer ifrån eller? Man kanske inte kan sprida kanel runt hela huset :D
 
Sv: Myror

:D Ni får gå på myrjakt och kolla vart de går in! Eller investera i några stora burkar kanel och säkra hela huset.:cool:
 
Sv: Myror

Några myror på bordet? Då skulle du varit med när jag och ett par vänner jobbade i Italien, och en av dem hade världens hosta. Vi sov i en dubbelsäng och för att lena lite, i brist på hostmedicin, så hade hon en fantaburk öppnad som hon tog nån klunk ur på natten när hon fick hostattacker. Men mitt i natten var det nåt fel på fantan, den krasade mellan hennes tänder... hon tände lampan och såg..? :eek::eek:

Jag vaknade att hon flög över mig och in på toaletten, skrikandes. :D Sen var det slut med mat på vårt rum.
 
Sv: Myror

:eek:
Å fyy :crazy:
Urk urk.


Måste dock bara påpeka att med några menar jag massor ;) Det var svart av myror på bordet.
Äckel urk.
 
Sv: Myror

Nån som vet ifall myrr är farligt för hundar?

I går vart det storstädning, sög upp alla myror jag såg, och spred sen ut kanel i hela huset. Idag hittade jag myror i soffan :crazy:
Dom är definitvt färre nu men bort med kräken.
 
Sv: Myror

nu har jag inte läst hela tråden så tipset kanske redan har kommit men ring anticimex så skickar dom ut myrdosor som utrotar dom små rackarna:)
 
Sv: Myror

Jaha gör dom det?
Jag tänkte att om man ringer anticimex så kommer dom ut och sprayar hela huset och så blir man ruinerad på köpet.
 
Sv: Myror

Akta så ni inte blir på kanelen, bara...
Förresten, har ditt nick något samband med myrinvasionen? :p
 
Sv: Myror

Myrr är inte bra för hundar, våran råkade rulla sig på ett ställe vi hade behandlat och hon fick en allergisk reaktion och tappade pälsen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
631
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
314
Senast: gullviva
·
Tjatter Får verkligen taxichaufförer vara klädda i vad som helst? Såg just en chaufför hämta en passagerare och chauffören var iklädd svarta...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
7 021
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
675
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp