Mysigt att ligga på

Modig_Korn

Trådstartare
Katten har hela vintern legat i en tvättkorg, på en kudde med en frotéhandduk över, på ett skåp under en värmefläkt. Handduken har blivit allt hårigare och hårigare (vit från början). Idag konsterades det från min mammas håll att den nu gråa handduken inte gick att tvättas (eller i alla fall att hon inte tänkte göra det). Så frågade hon mig om det fann något tyg (eller liknande) som är:

*Mysigt för katten att ligga på
*Som inte drar åt sig massa päls, eller...
*Som är lätt att få bort päls ifrån
*Och som är lätt att tvätta

Eftersom jag inte känner till några sådan tyger så tänkte jag kanske att någon här har någon idé eller förslag. Vad sover era katter på? De som inte sover i sängen etc. (Min katt skyr i princip sängar som pesten). Förnärvarande ligger hon dock mest på en flyttkartong utan varesig dyna eller mjukt underlag, men så är det ju sommar nu :p
 
Sv: Mysigt att ligga på

Jag säger kort och gott: Plysch. Lätt att tvätta eller bara dammsuga av. Den drar förvisso till sig hår men det håret stannar kvar på den tills man dammsuger av det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: Calazirya
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 986
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp