Mystisk magsjuka

R

Raderad medlem 124573

Har en kattunge på 16v som sedan 3-4v är dålig i magen.... Diarré i olika grad konstant och kräkningar som kommer och går utan logik. Är under utredning hos vet men jag spånar lite på egen hand också.

Äter endast skonkost och har testat både Cani-kur och nu senast fiber-tillskott. Pigg och glad hela tiden men tycker möjligen att hon växer lite dåligt.

Blodprover normala och avföringsprover ska skickas på mån. Ngn som har ngn idé? Funderar på ngn ovanlig parasit? Har ngn erfarenhet av det?
 
Jag har troligen haft giardia på mina, det var ett himla pyssel. 12 dagar på Axilur, under tiden isolerade i ett tomt rum och jag fick byta kläder direkt jag kom därifrån. Utöver att hela lägenheten ångades och skurades och isoleringsrummet (mitt sovrum som jag tömt) ångades varje dag samt att lådorna byttes sand i 2 ggr/dag och ångades, likaså mat- och vattenskål.
Hoppas du slipper det!
 
Det finns flera parasiter som inte är helt ovanliga på katt, som ger diarré etc. Både giardia och en som jag aldrig lyckas stava till.. Så jag skulle absolut skicka in avföringsprover till SVA för att utesluta dessa.
 
Inga parasiter påvisade enligt SVA..... Fick antibiotika men hon mådde så dåligt av den att vi avbröt. Nu testar vi allergifoder i komb med medicin mot magkatarr. Ingen skillnad än men bara inne på anda dagen än. Kisse är iaf pigg som en lärka och härjar vilt med storasyster här hemma.
 

Liknande trådar

E
Hästvård Har en 09.a som är inne på sitt 7.e dygn med feber. Han ligger på 38.7-38.8. Står och svettas i boxen om nätterna. Äter och...
Svar
4
· Visningar
2 751
Senast: Explorina
·
Hundhälsa Usch vad jag är less på det här nu! Sigge har sen en tid tillbaka kliat sig en hel del, främst i rumpan men även lite på tassarna...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
17 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp