mystisk vit fläck på skimmel?

Mearas

Trådstartare
Min connemara har sedan födseln haft en vit fläck på ena sidan av baken. Den har växt i takt med med att han blivit större. Är det ngn som vet varför de får sådana? :idea:
Ska se ifall jag lägga upp en bild på den.
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

Det vet jag ett halvblod som hade! Inte bara en, utan stora vita fläckar medan i övrigt skimlade den av väldigt långsamt.
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

Här kommer en bild!
Han är två år och inte riktigt proportionerlig :rofl:
Har vuxit mkt och mäter nu 153 cm!
Vilken jätte va!



manne.jpg
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

Herregud, vad är det för stam på den jätten?!

En sån där fläck har min connemara också, en liten en i ljumsken. Hon är också skimmel, och fläcken har varit där sen hon var ca 5 mån. Den har varken växt, eller krympt.
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

Inte sådär jätteovanligt på skimmlar. Min dam har två sådana, som växt och blivit större, men som alltså varit vita långt innan resten av hästen blivit vit. Syns ju mindre nu när hon är tre, än det gjorde när hon var ett halvår och mörkare. De dök upp när hon fällde fölpälsen. En sitter på ett bakben, och den andra vid bogen.

Är väl mest att av någon anledning skimlar de fort just där, de skimlar ju inte jämnt över resten av kroppen heller, t ex öronen och kring öronen brukar de skimla fortare än resten av kroppen.

Dock inte lika stora som på din, men som sagt inte okänt fenomen.
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

Dte ser rätt coolt ut - ungefär som om någon har spillt klorin på hästen.

När jag visade mitt hbl på kvalitetstävlan var det en skimmel som hade en "jätteklorinfläck" - så det verkar finnas inom flera raser
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

Här är en till med en skimmel med 'mystisk' fläck. :D
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

Våran gamla hingst har fläckar med...han har här ganska lite ca 10 år sedan...han får bara mer och mer...
 
Sv: mystisk vit fläck på skimmel?

hrm... Cocum Thunderboy - Juno Rory
Vet inte riktigt varför han blev så stor??

Han blir nog en trevlig ridhäst. Med en godkänd bror (Magnet) och fälttävlansponnyn Mustang som Morbror så har han lite och brås på.
 

Liknande trådar

Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: monster1
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 227
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp