Mystiskt symptom

Kastasimba

Trådstartare
Anonym medlemssida.

Förra torsdagen vaknade jag upp på morgonen med en konstig känsla i min klitoris. Området kändes som det var alldelels för torrt och det strålade utifrån det. Tänkte att det skulle gå över men dagen efter var det mycket värre, så pass att det gjorde ont att gå. Tänkte fortfarande att det skulle gå över så jag reste bort under helgen men upptäckte när jag var iväg att jag hade vattenblåsor under klitoriskappan och när jag väl var hemma igen så försökte jag toppsa runt dessa för att kolla att det verkligen var blåsor, vilket det var och toppsen blev gula av var. Smärtan var så outhärdlig att jag åkte in till akuten och fick det undersökt. Har ännu inte fått svar på det.

Men sen i måndags eller tisdags så har jag fått betydligt känsligare hud. Det började på insidan av låren, baksidan av benen och hela vägen till baksidan av knäna. Huden är fortfarande hudfärgad utan rodnad utan skrovlighet - den är sig själv förutom att den gör ont och känns som att den ska spricka upp. Jag tänkte att det kanske var för att jag badade så mycket eftersom det är det enda jag kunnat göra för att hantera smärtan från det andra. Så jag slutade och nu har hela kroppens hud förutom på några få ställen (ansiktet, under handlederna, brösten) blivit drabbad. All hud är sig själv, hudfärgad utan rodnad, utan skrovlighet eller annan abnormalitet. Men det känns som om det är kolsyrat vatten mot/under huden. Känner av tyget på mina kläder mot huden på ett sätt man aldrig annars tänker på. Det gör till och med ont.

Jag gissar på att mitt underlivsproblem är en aktiv herpes infektion, det finns inte så mycket annat det kan vara och jag tror att det är vad de förväntar sig att proverna ska visa också. Men mitt hudproblem matchar inte med någon av symptomen för herpes, så det måste vara något annat som passat på att slinka med viruset eller som följt med på köpet. Mina google sökningar visar att MS matchar bäst, men det känns ju lite hårt att hårddra det till det bara sådär och dessutom verkar det framförallt ge sockerdrickskänsla i vissa delar i taget inte hela kroppen samtidigt. Har inte haft huvudvärk och har inga röda bubbliga utslag så hjärnhinneinflammation kanske man kan utesluta. Och längre än så har jag inte lyckats komma någonvart i mitt sökande. (Förutom att jag fastnade framför "Monsters inside me" härom kvällen och tanken på att det skulle vara någon parasit under huden finns där). Så kära doktor buke, någon som har någon idé om vad det är eller skulle kunna vara eller känner sig manad att googla på symptomen?!
 
Fick du någon medicin som du kan ha reagerat mot?
Jag fick allergisk reaktion på medicin en gång. Fick inga utslag eller rodnad men det kliade som satan över hela kroppen. Trodde jag skulle börja gråta till slut. Lite allergimedicin på det och tvärslut med medicinen så blev det bra.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
En receptfri salva (Emla), men tar smärtstillande (migrän medecin). Men tycker att det stillar kolsyrekänslan.
 
Jag får det inte riktigt att gå ihop.. Var i herpesblåsor? Och åka till akuten pga det? Har blåsorna redan kickat in finns det ju ingen behandling mer än smärtstillande/bedövning.
Du har inte fått svar fast det gått mer än en vecka? Nu vet jag inte var i landet du bor men när jag testat för könssjukdomar har det tagit ett par dar bara. Testat att ringa dom? Vissa hör ju bara av sig om svaret är positivt.

Är också inne på det här med allergi. Och jag skulle gå till läkaren igen, visa upp den vanliga huden :)
 
Jag tänker direkt på bältros. I vilket fall tycker jag att du genast ska ringa 1177 för är det bältros så måste du ha behandling omgående. Behandlingen som finns hjälper inte om man väntar för länge.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp