N.E.W skydds fråga?!

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Jumper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 083
J

Jumper

Nu har vi varit lite oeniga här, jag o dottern ;)

Hur ska N.E.W-skydden sitta på bakbenen:confused: ska syddsskenan sitta öven senan bak eller över skenbenet :confused: :confused: :confused:
Båda sätten "ser" rätt ut, men vad ÄR eg rätt? Jag känner att den borde sitta framåt eftersom det är där de ev slår i med sina bakben, dottra däremot vill ha skenan öven senan öven bak...
Så ni kloka som vet, HUR ska de sitta:confused: :)

Sv: N.E.W skydds fråga?!

Över skenbenet på bakbenen, över senan på frambenen. punkt.

Precis, hästen kan ju inte slå i senan bak när den hoppar.

Nu har ju inte jag NEWs skydd utan Style... men på dessa ska skenan vara på framsidan av bakbenet. För att kunna glida på den vid tex stora hinder med djuplandning i vattnet.

Såg Ni förresten att eskadron har cross country skydd!!
Har köpt en omgång och ska prova.

skenan på bakskydden ska sitta på framsidan av benet. den ska skydda om hästen slår i/glider på ngt hinder

Var eskadron skydden bra? någon som har testat...Lundsbo???? Funderar på att köpa dem för hoppskydden sitter iallafall bra på min pålle...

Vi har precis köpt Picasso skydd, fast inte de som är avsedda för fälttävlan....men de vi har köpt sitter bra - dock små i storleken, köpte till C-ponnyn men de passade till B-ponnyn (som är en liten B-ponny...)

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 732
Senast: scizofren
·
S
Hästvård Då veterinärer och hovslagare vi varit hos mest ser ut som :confused: och kliár sig i håret passar jag på att även fråga expertisen...
Svar
10
· Visningar
1 651
Senast: Rude
·
Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 596
Senast: Kassiopeja
·
Foder & Strö Fråga om \"urfallning\" Igår fick jag en fråga från en tjej i stallet ang foder. Hon var tämligen förtvivlad eftersom hennes häst...
Svar
19
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka