När är det ok att ge upp?

Tack för att ni är så stöttande och inte dömer. 🙏
Jag har känt (och fortfarande känner!) sådan skuld och skam över hela situationen, och inte minst så har jag ifrågasatt mig själv som hundägare.
Jag har inte velat ge upp hoppet, jag har velat prova allt. Men nu känner jag att det är gjort och jag har inget mer halmstrå att sträcka mig efter. Det är så sorgligt alltihop då han ju är en så go hund - när det bara är vi. Då är han så underbar och det är det som gör att beslutet varit svårare att ta. Jag vet ju vilken hund som gömmer sig där bakom alla problem! 😭

Men det är väl dags att släppa taget, inse att jag har gjort och gett allt 💔
Jag tycker också att det är himla bra att just denna hunden kom till just dig. Du har verkligen gjort allt för den, hunden är trygg med dig och nu kan du ge den ett fint slut. Tanken på hur hundens liv kunnat se ut om det inte varit för dig, är inte rolig. Hundar med den problematiken åker ofta runt som ideliga omplaceringar, blir allt otryggare och olyckligare och problemen eskalerar tills nåt händer. Det scenariot slapp din hund. Känn absolut ingen skam eller skuld - jag tänker precis raka motsatsen! :heart Du är en välsignelse för din hund!
 
Jag tycker också att det är himla bra att just denna hunden kom till just dig. Du har verkligen gjort allt för den, hunden är trygg med dig och nu kan du ge den ett fint slut. Tanken på hur hundens liv kunnat se ut om det inte varit för dig, är inte rolig. Hundar med den problematiken åker ofta runt som ideliga omplaceringar, blir allt otryggare och olyckligare och problemen eskalerar tills nåt händer. Det scenariot slapp din hund. Känn absolut ingen skam eller skuld - jag tänker precis raka motsatsen! :heart Du är en välsignelse för din hund!
😭 Men hur fin är du inte? Började gråta av dina ord ❤️ Tack snälla du 🙏🏼
 
Jag avlivade min hund pga psykiska besvär hos hunden, jag ångrar dock att jag inte gjorde det tidigare såhär i efterhand! Fantastisk hund när vi var själva inomhus men extremt svår i andra situationer, det var alltid ett pusslande...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 508
Senast: Ava22
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 374
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Tänker att det skulle vara trevligt med en tråd för oss som har en hund med rädslor. Här kan vi ventilera oss om tankar och känslor...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 043
Senast: WildWilma
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 428
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp