När är en sadel "för billig"?

:p
Jag likställer å det bestämdaste hästeriet som ett beroende i nivå med knark. Hästfolk har sällan råd att nyttja knark, kostar alldeles för mycket med alla jäkla sadelbyten :rofl:

Efter att man har både 3 och 4 sadlar håller man käft när sambon frågar
-”men hur många sadlar behöver du egentligen?”
Det finns nämligen bara ett korrekt svar,
-”äh, den här gamla trasan? Den räknas ju inte”.
Senast idag frågade sambon , ’men hur många benskydd HAR du egentligen? Hur många har du köpt senaste åren, hinner du ens använda alla?’
(Köpt två par på en vecka, fyndat. Fyndat!!)

Ja, jag hinner använda alla. Och det bra är att de slits inte särskilt fort :angel:
 
:p
Senast idag frågade sambon , ’men hur många benskydd HAR du egentligen? Hur många har du köpt senaste åren, hinner du ens använda alla?’
(Köpt två par på en vecka, fyndat. Fyndat!!)

Ja, jag hinner använda alla. Och det bra är att de slits inte särskilt fort :angel:
Ja, och att saker inte slits särskilt fort har ju sina nackdelar - att man inte kan köpa nya lika ofta :angel:
 

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 302
Senast: cherie
·
Hästvård - Alla exempel jag tar upp i tråden är fiktiva, och endast tanke-exempel - Jag funderar ju då på att skaffa häst inom några år. Jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 380
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 193
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 256
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp