När är kaffet som godast?

I kaffesammanhang måste jag delge den deprimerande insikten jag och syrran erfarit.

Vi diskuterade kaffe och förmiddagskaffe och jag berättade att nu efter kaffet känns det lite ljusare i tillvaron. Varpå hon utbrister: "ja, nu när du säger det! Tusan om jag inte kan känna att livet förlorar lite av sin mening och lyster innan kaffet".

Och det är faktiskt så att jag lider av lätta depressionssymtom om jag inte får kaffe förrän framåt lunch. Det finns ingen mening med något, varför håller jag på, jag kan skita i att göra xxx, det blir ändå ingen skillnad. Efter kaffe: ja, men då kör vi igång nu!
 
Så länge det är svart och starkt är det gott när som helst, men allra bäst är det utomhus! Jag borde brodera det på en löpare och sätta upp här hemma så jag kommer mig ut med mitt kaffe oftare...
 
I kaffesammanhang måste jag delge den deprimerande insikten jag och syrran erfarit.

Vi diskuterade kaffe och förmiddagskaffe och jag berättade att nu efter kaffet känns det lite ljusare i tillvaron. Varpå hon utbrister: "ja, nu när du säger det! Tusan om jag inte kan känna att livet förlorar lite av sin mening och lyster innan kaffet".

Och det är faktiskt så att jag lider av lätta depressionssymtom om jag inte får kaffe förrän framåt lunch. Det finns ingen mening med något, varför håller jag på, jag kan skita i att göra xxx, det blir ändå ingen skillnad. Efter kaffe: ja, men då kör vi igång nu!

Du o jag @Lovisaleonora
 
Det här kaffet idag var njutbart. Bra mugg, välbryggt och med mjölk och en kardemummabulle.

Utsikt över havet och ljusblå himmel hjälpte till!
95882491_10157656609353071_1160280338363056128_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 608
Senast: Och_Aye
·
Tjatter Det är en sen augustikväll. Som så många andra dagar i denna förrädiska månad öser regnet ned. Det är blött överallt, särskilt på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
51 465
Senast: Sasse
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 695
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp