När är kaffet som godast?

Alltid, kaffe är alltid som godast.
Det ska vara simpelt - gärna bryggt av Zoégas Blue Java. Mycket mjölk

När jag köper kaffe till bryggaren så brukar jag köpa zoegas. Sist köpte jag Blue Java men jag blev inte så störtförälskad i det kaffet som jag har blivit med de andra sorterna av zoegas som jag har köpt hem. Dvs jag smuttade lite på kaffet, grimaserade och hällde sedan ut det. Kan hända att jag inte var så sugen på sånt kaffe just då. Kanske jag ska brygga ett par koppar för att se om jag tycker om det idag?:idea:
 
När jag köper kaffe till bryggaren så brukar jag köpa zoegas. Sist köpte jag Blue Java men jag blev inte så störtförälskad i det kaffet som jag har blivit med de andra sorterna av zoegas som jag har köpt hem. Dvs jag smuttade lite på kaffet, grimaserade och hällde sedan ut det. Kan hända att jag inte var så sugen på sånt kaffe just då. Kanske jag ska brygga ett par koppar för att se om jag tycker om det idag?:idea:
Jag har alltid druckit Zoegas, men bytt till Arvid Nordquist. Godare och bättre på alla sätt.
 
Jag har alltid druckit Zoegas, men bytt till Arvid Nordquist. Godare och bättre på alla sätt.

Det är en klassiker som sambon gärna köper om han får chansen. Kanske jag ska köpa det nästa gång jag köper kaffe..🤔 Förut drack vi det på jobbet också men sedan bytte de till zoegas eco kaffe. Det är drickbart beroende på vem som gör kaffet.
 
Det är en klassiker som sambon gärna köper om han får chansen. Kanske jag ska köpa det nästa gång jag köper kaffe..🤔 Förut drack vi det på jobbet också men sedan bytte de till zoegas eco kaffe. Det är drickbart beroende på vem som gör kaffet.

Jag hade en skånsk arbetsledare på ett ALU-jobb för länge sen, han köpte alltid Zoegas (har jag för mig, tycker jag ser paketet framför mig) skånerost och lade på TVÅ SKOPOR kaffe för varje kopp vatten... Så vi andra försökte hinna före till kaffebryggaren och fixa kaffet. Vi tog 3/4 kaffeskopa till varje kopp vatten... kaffet blev något drickbart när det var skånerost. Vi övriga köpte INTE skånerost. :D
 
När jag köper kaffe till bryggaren så brukar jag köpa zoegas. Sist köpte jag Blue Java men jag blev inte så störtförälskad i det kaffet som jag har blivit med de andra sorterna av zoegas som jag har köpt hem. Dvs jag smuttade lite på kaffet, grimaserade och hällde sedan ut det. Kan hända att jag inte var så sugen på sånt kaffe just då. Kanske jag ska brygga ett par koppar för att se om jag tycker om det idag?:idea:

Prova igen! Det blir kanske annorlunda idag? Jag köper nästan bara Zoegas. Nej, inte nästan. Jag köper bara Z. Oftast Hazienda numera för att det är eko. Innan drack jag så gott som uteslutande Mollbergs. Men häromveckan testade jag Forza. Det var riktigt bra så det blir nog ett par sådana paket till vid nästa köprunda.
 
Jag hade en skånsk arbetsledare på ett ALU-jobb för länge sen, han köpte alltid Zoegas (har jag för mig, tycker jag ser paketet framför mig) skånerost och lade på TVÅ SKOPOR kaffe för varje kopp vatten... Så vi andra försökte hinna före till kaffebryggaren och fixa kaffet. Vi tog 3/4 kaffeskopa till varje kopp vatten... kaffet blev något drickbart när det var skånerost. Vi övriga köpte INTE skånerost. :D
Jag tar också två stora, rågade, skopor starkt mörkrostkaffe till varje normal kopp vatten. 3/4 skopa låter som te :nailbiting:
 

Bifogade filer

  • 20200430_113224.jpg
    20200430_113224.jpg
    244,1 KB · Visningar: 9
Prova igen! Det blir kanske annorlunda idag? Jag köper nästan bara Zoegas. Nej, inte nästan. Jag köper bara Z. Oftast Hazienda numera för att det är eko. Innan drack jag så gott som uteslutande Mollbergs. Men häromveckan testade jag Forza. Det var riktigt bra så det blir nog ett par sådana paket till vid nästa köprunda.
Önakar de kunde fixa en ekologisk mollbergs!
 
Jag hade en skånsk arbetsledare på ett ALU-jobb för länge sen, han köpte alltid Zoegas (har jag för mig, tycker jag ser paketet framför mig) skånerost och lade på TVÅ SKOPOR kaffe för varje kopp vatten... Så vi andra försökte hinna före till kaffebryggaren och fixa kaffet. Vi tog 3/4 kaffeskopa till varje kopp vatten... kaffet blev något drickbart när det var skånerost. Vi övriga köpte INTE skånerost. :D
Regeln för kaffe är en skopa per kopp med en extra på slutet!
 
Sort också ja... haha, asså jag kan inte påstå att jag känner sådär grymt stora skillnader på kaffe och kaffe faktiskt :o fast lite skillnad är det ju absolut!
Jag tycker nog att Löfbergs Lilas Kharisma är godast.
 
Sort också ja... haha, asså jag kan inte påstå att jag känner sådär grymt stora skillnader på kaffe och kaffe faktiskt :o fast lite skillnad är det ju absolut!
Jag tycker nog att Löfbergs Lilas Kharisma är godast.
Urskåning här. Skånerost är en vedervärdig styggelse som borde förvaras på sluten avdelning i butiken. Mycket sluten. En hörna av lagret. Typ.

Gevalias ekologiska, mellanrost. Tidigare Garants dito, men numera är det lättare och billigare med Gevalias.
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
På trappan nånstans på landet, i en stor mugg med öra. Det händer dock så sällan att jag nog nästan börjat föredra morgonkaffet på balkongen hemma när barnet lämnats på förskolan och hunden morgonkissat *lugnet*.
Kaffet är gärna coops mellanrost ”presso/elbrygg” gjort i pressomaskin, med en riktigt rejäl skvätt skakad oatlys ”ikaffe” och en pyttepytteskvätt kardemumma.
 
Jag hade en skånsk arbetsledare på ett ALU-jobb för länge sen, han köpte alltid Zoegas (har jag för mig, tycker jag ser paketet framför mig) skånerost och lade på TVÅ SKOPOR kaffe för varje kopp vatten... Så vi andra försökte hinna före till kaffebryggaren och fixa kaffet. Vi tog 3/4 kaffeskopa till varje kopp vatten... kaffet blev något drickbart när det var skånerost. Vi övriga köpte INTE skånerost. :D
Ett rågat mått Skånerost per kopp kör jag. 3/4 mått låter odrickbart.
Starkt kaffe kan man ju alltid ha i extra mjölk i liksom, svagt kaffe går ju inte att göra något med.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 608
Senast: Och_Aye
·
Tjatter Det är en sen augustikväll. Som så många andra dagar i denna förrädiska månad öser regnet ned. Det är blött överallt, särskilt på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
51 468
Senast: Sasse
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 695
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
45 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp