När är man ungdom?

pollex

Trådstartare
Inspirerad av ett par inlägg i tråden om Hanna Hellqvists text om att dricka för mycket - när/vilken ålder räknas man som ”ungdom” enligt dig?
 
Tycker det beror lite på sammanhanget. På släktmiddagen är jag som 30+ förpassad till ungdomsbordet.. men på jobbet känner jag mig som tant :o:D. Men som riktlinje skulle jag väl tänka mig 15-25 kanske?
 
Jag tycker att de flesta ungdomsförmåner (t ex när man åker kollektivt) verkar upphöra vid 25-27 årsåldern. Så någonstans i den åldern, med överlapp mot ung vuxen.
 

Liknande trådar

Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 053
Senast: nejlica
·
Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
26 894
Senast: Thaliaste
·
Mat Inspirerad av två trådar nära dig (vin- respektive VGV-tråden) så undrar jag nu vad ni tänker äta och dricka till nyår?
11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 235
Senast: Habina
·
Hemmet Jag vill göra om lite av mitt möblemang i samband med flytt. Jag inspireras bland annat av inlägg i grupper som Återbruka mera och...
Svar
7
· Visningar
774
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp