När allt faller??

rubytoo

Trådstartare
Skiter i att vara anonym.

Ja vad gör man när allt faller. Hela livet?

När det känns som om syret tagit slut och den enda motivationen att vara i livet är ens barn. När man inte har något kvar själv, inget som är för sig själv!

När man slutar att bry sig om sig själv

När arbetslivet kraschar pga andra

När det inte ens är roligt att titta på sina hästar

När man inte bryr sig om man äter eller dricker

När man ligger vaken på nätterna och tittar på dåliga filmer i telefonen och inser att slutar man så kommer det ångest

När man inser att allt man någonsin velat inte längre känns relevant

När man inser att alla drömmar försvunnit

När man inser att man blivit för gammal för att leva livet

När man inser att det där andra barnet som man önskat aldrig kommer att finnas

När man inte bryr sig om det är natt eller dag

När man allra helst hade önskat att man aldrig funnits


Hur gör man?
 
Sv: När allt faller??

Hur man gör?
Man tar kontakt med någon att tala med. Kurator, psykolog, präst - vad som helst.

Du är mitt i en kris och hälften av det du skriver är inte ens relevant. Men du känner så.
 
Sv: När allt faller??

Hade det varit jag så hade jag ringt VC i morron och begärt att få prata med en läkare samma dag.

Har varit i en liknande situation. Krävde läkarhjälp, fick medicin, pratade med kurator, tog hjälp av mina nära och kära, tillät mig att bara tänka på mig själv (maken tog föräldrapenning och skötte barn och hemmet) och göra saker som jag orkade med. Sakta men säkert så kom jag tillbaka. Det tog några månader innan jag hade full ork igen att börja ta på mig ansvar. Men jag måste hela tiden tänka på att inte ta på mig för mycket och att inte glömma bort mig själv. Tar jag inte hand om mig själv så orkar jag inte ta hand om mina barn.

Jag har fortfarande perioder där jag nuddar kanten, men då tillåter jag mig att skita i måsten och bara gör det absolut nödvändigaste, ta hand om barnen och försöka få i mig vettig mat.

Kram!
 
Sv: När allt faller??

Du söker hjälp. Som sagt, börja på vårdcentralen. När hopplösheten tar tag i en är det nästan omöjligt att komma vidare på egen hand. Se till att du får någon att prata med så du får hjälp att komma loss.

Vi är många som varit i samma situation. Och det går att lösa. Det finns hopp!
 
Sv: När allt faller??

Man inser att man är deprimerad och behöver hjälp. Som övriga skriver, ring din vårdcentral och förklara läget, de brukar kunna ge akuttider, så du får hjälp med medicin och samtalsstöd. Det finns bra hjälp att få ett telefonsamtal bort. Jag gjorde det i vintras, enda jag ångrar är att jag inte sökte tidigare, men det gick rätt snabbt att få tillbaka livsglädjen. Och skönt att få prata med psykologen. Mår bra och tar inga mediciner för det nu :)
Så RING! Du har allt att vinna på det.
 
Sv: När allt faller??

Ring VC nu och boka tid akut. Been there - done that. 2 år senare kan jag lätt säga att det var tur att jag hade en kille som såg till att jag tog tag i det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 185
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Jag har gått 24 gånger hos psykolog nu, har sista på onsdag. Det enda jag fått höra innan är hur bra det är, så jag tror mina...
2
Svar
35
· Visningar
3 970
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp