När blir valpens nos svart?

TaxLady

Trådstartare
Jag har en fråga som jag undrar om någon av er kan hjälpa mig med 😊 I en ras där valparna föds med rosa/ljusa trampdynor/klor/nos som sedan ska bli svarta (i vuxen ålder måste de delarna var svarta enligt rasstandard), vid vilken ålder kan den färgskiftningen senast ske?
 
Det verkar variera massor mellan olika raser. Inom min ras är det vanligt att allt är som ska bli svart är svart när de är två veckor gamla. Trampdynor tar längre tid på sig än övrigt. Nosarna brukar vara svarta redan när de är en vecka gamla.
 
Här kan man tex se det på valp som är 25 dagar gammal. Allt svart i ansiktet är sedan länge helt svart, men trampdynorna ser lite lustiga ut :D
11807216_528890440592674_2364220549513345238_o.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 494
Senast: Mabuse
·
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 110
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 369
Hundavel & Ras Hej! Jag ska försöka fatta mig kort. Frugan och jag har planerat att skaffa hund under året och har landat i att jaktlabbe passar oss...
Svar
15
· Visningar
1 248
Senast: Lillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp