när börja ge kattungen kattmat

CA

Trådstartare
När ska man börja ge kattungen mat?

Tänker då så att kattungen klarar av att äta mat främst blötfoder,

Mammas katt blev påkörd i går :cry:....och nu undrar jag om kattungen som blev 6 veckor o går kan äta vanlig mat?

Min skogishona har kattungar och hon ger kattungen di. Som tur är
 
Korkat att släppa ut den enda snowshoen i sverige...... :smirk:

fast ungen kan ni ju sälja dyrt.... :angel:

flåt,kunde inte låta bli!

trist att katten blev påkörd iaf. :(
 
Fast föda kan man börja ge kattungar från ca fyra veckors ålder så det bör inte vara några problem. Börja med att ge kattungen majsvälling så att den lär sig lapa ordentligt. Sedan kan du börja ge lite blötmat. Jag tycker dock att du skall ställa fram torrfoder till kattungen, den kan välja själv när den skall börja äta det. Mina kattungar hade inga problem med att lära sig äta torrfoder. Om det går trögt med torrfodret kan du blöta upp det med lite vatten. Hoppas det går bra.

Trist med mamma katt :(
 
uräkta mej men varför denna otrevliga ton?

Katterna var i sin kattrastgård och tydligen hittade hon ett hål i gallret och smet ut.
Tror du inte att jag har det tillräkligt svårt när jag har bilden av henne död på vägen fastetsad på näthinnan?

tänk för guds skull efter nästa gång du svarar på en tråd med sånt här inlägg tack! :mad:
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
859
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp