När börja rida för tränare?

whippetzilla

Trådstartare
Vi har precis köpt vår första ponny till dottern. Nu börjar jag fundera på när det är läge att börja rida för tränare? Bör dottern och ponnyn rida ihop sig ordentligt först på egen hand innan vi åker på träning?
Eller ska vi ta hjälp av tränare ganska omgående så de får rätt hjälp från start? Vill inte stressa med något men är mån om att de blir ett samspelt team i framtiden.
Dottern är 11 år och har ridit för tränaren i flera år, då på hennes ponnys.
 
Vi har precis köpt vår första ponny till dottern. Nu börjar jag fundera på när det är läge att börja rida för tränare? Bör dottern och ponnyn rida ihop sig ordentligt först på egen hand innan vi åker på träning?
Eller ska vi ta hjälp av tränare ganska omgående så de får rätt hjälp från start? Vill inte stressa med något men är mån om att de blir ett samspelt team i framtiden.
Dottern är 11 år och har ridit för tränaren i flera år, då på hennes ponnys.
Så fort det är möjligt för bästa möjliga början. Då kommer man ofta igenom testperioden som ofta kommer dessutom.
 
Vi har precis köpt vår första ponny till dottern. Nu börjar jag fundera på när det är läge att börja rida för tränare? Bör dottern och ponnyn rida ihop sig ordentligt först på egen hand innan vi åker på träning?
Eller ska vi ta hjälp av tränare ganska omgående så de får rätt hjälp från start? Vill inte stressa med något men är mån om att de blir ett samspelt team i framtiden.
Dottern är 11 år och har ridit för tränaren i flera år, då på hennes ponnys.

Ju snabbare desto bättre. Är man så pass ung är det viktigt att man direkt får hjälp att hitta ridningen med just den individen. Då minskar man risk för att man gör fel.
En tränare är ju där för att utbilda. En domare dömer färdiga resultatet. Dvs när man ska träna och lära sig använder man tränare. Och det är ju i det stadiet dottern är nu.
 
Vi har precis köpt vår första ponny till dottern. Nu börjar jag fundera på när det är läge att börja rida för tränare? Bör dottern och ponnyn rida ihop sig ordentligt först på egen hand innan vi åker på träning?
Eller ska vi ta hjälp av tränare ganska omgående så de får rätt hjälp från start? Vill inte stressa med något men är mån om att de blir ett samspelt team i framtiden.
Dottern är 11 år och har ridit för tränaren i flera år, då på hennes ponnys.
Rätt hjälp från start 👌
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
878
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp