När de andra hundägarna vägrar lyssna

Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Förstår att det är jobbigt...
Fast det händer aldrig mig, det är ALDRIG någon som släpper fram sin hund till min, och då har jag ändå en söt welsh springer på 20 kg och själv är jag ung tjej och ser väl oxo rätt snäll ut...
Jag har kommit fram till att det nog beror på att min alltid är lös, så möter vi någon så är han inkallad, fotkommenderad och det är fruktansvärt uppenbart att vi är upptagna med vårt.
Ingen kan få ögonkontakt med mig tex.
TROR att det skulle va annorlunda om han var kopplad...
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Det där är det värsta jag vet!!!!

Jag har haft en aggressiv hane och jag vet inte hur många gånger man har fått ropa till en annan hundägare som har sin hund lös att "vi vill INTE hälsa"! och svaret har blivit "men han/hon är jätte snäll", ja men inte min!!!!!Flera gångar var jag tvungen att stoppa den andra hunden från att hälsa genom att ställa mig emellan vilket enbart resulterade i att jag blev biten i benen av mitt monster...
Jag menar det blir ju fortfarande jag som är boven om min hund bitit deras i en sådan situation:mad:

Jag tror också att det enda som hjälper är att vara jätte otrevlig,tyvärr.
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Jag kan inte annat än att tycka synd om dig som är i den sitsen. Fy farao! Idioter!
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Hoppas du missade ett knapplån där...
Antog nämligen att det framgick tydligt att min hund INTE är vind för våg och får gå fram till andra hundar.
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Oh ja jag känner igen det där. Jag har haft söta spaniels och retrievers och det vet ju alla hur snälla och goa de är.

Åh jag ( mitt dumma nöt ) trodde i min enfald att jag skulle slippa allt vad lösa hundar som vill hälsa ( enligt deras ägare ) heter när jag skaffade Zaga.

Men tji fick jag, Zaga utstrålar nog inte så jädra mycket kamphund :/
 
Senast ändrad:
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Men det där är väldigt lustigt vad gäller hundar/utseende/str osv. Här där jag bor är många invandrare men det är främst de afrikanska mammorna som medvetet lär sina barn vara hundrädda. Dock är det väldigt få stora hundar på min gård. Så min medelstora söta men SVARTA hund är tydligen farlig pga str och färg trots att det finns ett par ruggigt aggressiva småhundar på samma gård...Men av hundmänniskor så tror alla min hund är sååååå snäll. Och ja det är han men sedan han blev biten i för våldsam lek så är han numera rädd för andra hundar. Iallafall till en början. Får se hur det blir framöver men eftersom min hund skäller vid hundmöten nu så kanske han inte är lika inbjudande??
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Åh jag ( mitt dumma nöt ) trodde i min enfald att jag skulle slippa allt vad lösa hundar som vill hälsa ( enligt deras ägare ) heter när jag skaffade Zaga.

Men tji fick jag, Zaga utstrålar nog inte så jädra mycket kamphund :/

Utrustningsfråga. Skaffa rejält pigghalsband, hetssele med bröstplatta med en varulv på och så avslutar ni med en avsliten människoarm i munnen?
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Utrustningsfråga. Skaffa rejält pigghalsband, hetssele med bröstplatta med en varulv på och så avslutar ni med en avsliten människoarm i munnen?

+ en sambo med rakat huvud :rofl::D

En tant med rullator här på gatan envisas med att kalla Zaga för Pitbull medan hon klappar om henne :eek::D
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

jag tar aldrig upp diskussionen, de gånger jag gjort det är det p.g.a. hundägarna följt efter mig eller helt sonika ställt sig i vägen :crazy: jag förstår inte varför jag har sådan otur att bo med det här jävla packet i området... en del har ju hajjat det för jag är inte trevlig mot folk med hundar, jag vill ju inte ha kontakt etc. och de få som respekterar det är ju helt okej, men som sagt - det är jävligt få!
det var skönt att vara lantis i helgen kan jag säga, jag och hunden + en golden jag tog hand om var på skogspromenader och hade det supermysigt! Åhååå landet - det är där man ska bo!
numera längtar jag lite tills jag får vråla om sjukdomar nästa gång vi möter något ägg!
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

kan man inte mata hunden med såna där kapslar med fejk-blod innan också? fan det vore kanske något, så det bara rinner och äcklar sig.
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Eller såna där piller som framkallar fuskfradga.... :eek: DET vore väl nåt??

"RAAABIES!"
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Hahaha "Du, din hund vill nog inte hälsa på min. Hon har rabies"

alt. så lär du henne "är du farlig". Morrande hund som tuggar fradga kanske inte heller är så lockande. Jag har ju lärt Lovis attack, men tyvärr funkar det bara på mig än så länge :angel:

Tack och lov finns det väldigt få idioter här i Sala, om man just tänker på folk som släpper fram sina hundar eller ska klappa. Trots att min hund är superliten och supersöt så nöjer de flesta sig med att le och titta. Vissa kommer fram och pratar lite men ingen bara kastar sig över henne eller mig. Tyvärr finns det en jävla massa kamphundar/ouppfostrade hundar som gör utfall men eftersom jag aldrig är där eg så har jag sluppit det.

Samma i Uppsala, än så länge. Massa tanter brukar iofs komma fram och tycka att hon är söt och att de också haft en sheltie haha. Tror kanske att det beror lite på var man bor också, jag bor ju i innerstan typ och där finns det inte så mkt hundar öht.
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Hoppas du missade ett knapplån där...
Antog nämligen att det framgick tydligt att min hund INTE är vind för våg och får gå fram till andra hundar.

NEJ! Jag syftade inte alls på dig,behövde bara spy ur mig lite undertryckta känslor mot folk jag mött när ämnet ända var uppe. Du råkade bara ha inlägget före mig:)
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Eller såna där piller som framkallar fuskfradga.... :eek: DET vore väl nåt??

"RAAABIES!"

Hallonbrustablett?

Det har faktiskt hänt att en kund i butiken trodde att min hund HETTE Rabies. Jag ropade "Rådis" och hon kom i hundra knyck, och killen vände sig chockat till sina vänner och utbrister "Såg ni?Hunden heter Rabies!!
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Mötte en gång en äldre dam som hade en stor schäfer hon knappt kunde hålla.
När hon ska få kontakt med hunden ropar hon;"Hitler!,Hitler lugn!"!!!!!!:eek:
Döp din hund till det och skrik det hysteriskt varje gång du ser en annan hund ägare närma sig kanske det funkar.
Hos mig framkallade det iof en skratt attack och en undran om hon snart inte skulle bli anmäld för hets mot folkgrupp;)
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Det har faktiskt hänt att en kund i butiken trodde att min hund HETTE Rabies. Jag ropade "Rådis" och hon kom i hundra knyck, och killen vände sig chockat till sina vänner och utbrister "Såg ni?Hunden heter Rabies!!

På ett ställe jag jobbade fanns en understimulerad australian shepherd som hette Igel. Jag lyfte lite på ögonbrynen när jag hörde det men tänkte också att det var ju ett jäkligt passande namn... :p
Några veckor senare framkom att hunden hette EAGLE.
 
Sv: När de andra hundägarna vägrar lyssna

Mötte en gång en äldre dam som hade en stor schäfer hon knappt kunde hålla.
När hon ska få kontakt med hunden ropar hon;"Hitler!,Hitler lugn!"!!!!!!:eek:
Döp din hund till det och skrik det hysteriskt varje gång du ser en annan hund ägare närma sig kanske det funkar.
;)

Detta torde fungera ypperligt mot oönskade hundpåhälsningar och barn i förskoleåldern som vill klappa.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
696
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
689
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 459
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp