När det gäller omstoppning av sadel...

lizzie

Trådstartare
Vid omstoppning av en gammal sadel där det är helt uppenbart att stoppningen är knölig och sned. Är det då brukligt att man bara fyller på med ny stoppning. Eller ska den gamla stoppningen tas ut och sedan stoppas med ny ull?

/Lizzie
 
Vid omstoppning av en gammal sadel där det är helt uppenbart att stoppningen är knölig och sned. Är det då brukligt att man bara fyller på med ny stoppning. Eller ska den gamla stoppningen tas ut och sedan stoppas med ny ull?

/Lizzie
Om stoppningen är knölig så är den bara att byta ut. Det går aldrig att få en knölig stoppning jämn med toppstoppning.
 
Om stoppningen är knölig så är den bara att byta ut. Det går aldrig att få en knölig stoppning jämn med toppstoppning.
Jag tyckte det var lite konstigt att den gamla stoppningen inte togs ut när min sadel blev omstoppad. Har en tid inbokad med Sadeldoktorn i slutet av maj. Lika bra att han gör om jobbet med sadeln.

/Lizzie
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 402
Senast: caballus
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: caballus
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
673
Utrustning Hejsan Svejsan! Jag har haft Effax sadelbalsam de senaste 275 åren. Bivax och gott brukar den dofta! Som ett ljuvligt doftljus ungefär...
Svar
7
· Visningar
717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp