När det har gått (för) långt..

Sv: När det har gått (för) långt..

Det var likadant för mig. Jag fick aldrig några svar. Men efter diskussion med veterinärer (som instämde i exteriör-teorin) var jag rätt övertygad om att det aldrig skulle gå att få rätt på. Och det i kombination att han blev snorhalt och öm i hela kroppen av att bara gå på bete under en av de finaste sommrar vi haft gjorde beslutet lätt. Kan han inte ens gå i hage och skrota utan att få ont överallt - ja, då är det inte försvarbart.
 
Sv: När det har gått (för) långt..

*kl*
Kort summering sedan förra gången: hästen bestämde sig för att plötsligt bli ohalt hos vet, trots att jag har flera vittnen på en 1-gradig hälta flera dagar innan.

Jag har sakta satt igång, men inte kunnat hålla schemat pga att hon blev ömfotad när vi satte i brodd, och sedan tappade hon en sko och rev av en del av HF. Nu har jag travat ett par ggr, och igår kändes hon ovillig bak. Tänka sig tyvärr att jag hade rätt, trots att hovisar och vet inte trodde mig. Sprickan bak har börjat gå upp igen, pga brodd + frusen barmark i ett par dagar. Hästen kan alltså inte längre gå i hagen utan att ha ont... Så jag tror min älskade lilla dam (tyvärr) har nått gränsen för när det inte är motiverat att fortsätta längre.
 
Sv: När det har gått (för) långt..

Har inga råd eller så men jag lider med dig.. :(
Vilket tålamod du haft och som du kämpat på för att få det bra.
Stor tröstkram!!
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 057
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 403
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp