När diagnosen blir fel

Sv: När diagnosen blir fel

Prio ett är att skriva ett mail eller ringa ägaren av kliniken/chefsveterinären och begära pengarna tillbaka för en felaktig diagnos. En bra klinik ser ju problemet med att ta betalt för en helt felaktig diagnos och ger pengarna tillbaka.

Och om de säger nej skulle jag gå till tidningarna och säga att min hund höll på att bli utdömd p.g.a. helt felaktig diagnos och de vägrar ge pengar tillbaka. Jag har haft vänner som gjort så och fått tillbaka pengar.
 
Sv: När diagnosen blir fel

Oj, vad är det för fläckar hon har i knäna? vad blev utlåtandet?

Om man är nördig och gillar röntgenbilder så kan jag rekommendera Fannys blogg: http://hdbilder.wordpress.com/
Vet att hon gärna tar emot fler HD-bilder.

Jadu.. Pålagringar och dumheter :( Däremot är höfterna A-höfter, så något bra finns det med henne i alla fall.
Det dumma är att för Wahidah så är knäna, trots hur de ser ut, troligtvis inte det största problemet. Det största problemet är musklerna och trots att hon går på smärtstillande och var sederad så flög hon upp, högg i luften och gallskrek vid ett tillfälle vid röntgen för att hon fick ont när vi försökte få henne att ligga perfekt... Så ja, ont har hon. Hon verkade bra ett tag, men tydligen håller inte kroppen för mycket alls nu och jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra med något. Menmen.
 
Sv: När diagnosen blir fel

Självklart. Både bilderna från höftledsröntgen 2010, bilderna som togs i april och nytagna bilder jämfördes.

Vad sa denne om de bilderna då?

Har den föste läst så fel bör ju denne inte arbeta med sådant utan mer utbildning.
 
Sv: När diagnosen blir fel

men vad ledsen jag blev av att lasa det dar!! :(

och bade glad och ledsen over traden i sig... Skont att det var felaktig diagnos, Migo, och samtidigt va fan?! det var ju inte LITE fel! Grattis och *insert valfri harang svordommar*.. kan man inte lita pa veterinarer vem sjutton kan man lita pa da?!
 
Sv: När diagnosen blir fel

Jag har iofs lärt mig vid det här laget att även djursjukvårdspersonal är mänsklig, har dåliga dagar och kan göra fel på jobbet - men SÅ fel är banne mig inte ok. Tänk om jag valt att avliva hunden pga veterinärens utlåtande om ett liv i koppel?

Som sagt har jag bara tagit upp det med klinikchefen i förbifarten när vi tittade på röntgenbilderna, och han verkade mest väldigt förvånad över att nån kunde tolka dem som kollegan gjort.

Jag kommer att kontakta kliniken och mitt försäkringsbolag imorgon.
 
Sv: När diagnosen blir fel

ja visst, alla ar manniskor... men som sagt, det var ju liksom inget litet fel :/

du far halla oss uppdaterade om vad som sags... tror det ar ratt manga som ar nyfikna pa hur det egentligen gar till nar det blir sa...

possa plutten lite fran oss sadar i forbifarten.
 
Sv: När diagnosen blir fel

Grattis! jag har läst på ett annat forum om en som fick felaktig diagnos på sin hund och behandlade den under 2½ års tid med b.la. kortison 2 ggr/dag och ändrade sin livsstil för att de inte skulle trigga igång sjukdomen osv. en sjukdom som hunden alltså inte hade. De anmälde till Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård men anmälan kom tyvärr in för sent.
 
Sv: När diagnosen blir fel

För att uppdatera lite om Boss: För två veckor sedan fick vi beskedet att han ska sättas igång för att kompensationsmuskla. Eftersom fysioterapeuten inte gav en trovärdigt intryck så lade jag upp ett eget träningsschema, ganska mycket hårdare än rekommenderat.

Boss simmar nu varje dag, leker med de andra (om än lite mer kontrollerat än vanligt) och har fått komma igång med vallningen. Vi har inte sett ett "hopssasteg" på fem dagar, trots att han inte fått smärtstillande de tre sista dagarna.

Så mycket för utdömning, ett liv i koppel och aldrig mer får...!
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp