När du tar med hunden på caféet eller på bussen.

Jag måste dock berömma min hund, han ÄR duktig! Han hade en bra grund, en vettig skalle och funkar med alla människor och verkar funka med hundar också. Han är bara ung, otränad, tonårig och var väldigt understimulerad.

Går det inte att låta den dra innan ni börjar träna, så den liksom är Motionerad, såsom en husky ska motioneras? Cykla nån mil? Det borde ta udden av resten och få den lite mera mottaglig för annan träning.
Inte alls samma sak men jag hade en pojkvän med en extremt ouppfostrad, tonårig och understimulerad blandras av en jätteudda mix av brukshund och jaktidiot. Gick knappt att få nån kontakt med den mer än nån sekund när den var som värst, var dödsdömt att ens försöka få nåt vettigt ur den om den inte hade rasa av sig först. Den var på nivån hoppa känguru och/eller jaga sin svans Samtidigt. I den känslostämningen är det ju dömt att misslyckas med övningar som kräver fokus.

Nåväl. Det var OT, men en tanke.
 
Senast ändrad:
Går det inte att låta den dra innan ni börjar träna, så den liksom är Motionerad, såsom en husky ska motioneras? Cykla nån mil? Det borde ta udden av resten och få den lite mera mottaglig för annan träning.
Inte alls samma sak men jag hade en pojkvän med en extremt ouppfostrad, tonårig och understimulerad blandras av en jätteudda mix av brukshund och jaktidiot. Gick knappt att få nån kontakt med den mer än nån sekund när den var som värst, var dödsdömt att ens försöka få nåt vettigt ur den om den inte hade rasa av sig först. Den var på nivån hoppa känguru och/eller jaga sin svans Samtidigt. I den känslostämningen är det ju dömt att misslyckas med övningar som kräver fokus.

Nåväl. Det var OT, men en tanke.
Ja absolut. Vi har visserligen inte kommit till "någon mil" vad gäller cykling ännu, jag kan inte cykla pga min syn så det är barnen och han har själv inte haft några kunskaper om någonting tidigare och en mycket dålig kondis så det springs mest med honom och så cyklas det kortare sträcker åt gången med honom. Han tycker att det är askul, men orkar inte så långt. Det tar sig dock, både vad gäller ork och kommandon. Han måste ha sin grundmotion, annars är han en störig skit! :angel: :D

Varje ny sak är det dock samma upphetsning över, den måste helt enkelt tränas in. Nytt är ovant och häftigt liksom!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp