När en person triggar ens sämre sidor

Är du säker att dem vill ha råd?
Jag har flera kompisar som bara vill gnälla av sig, för att dem är sur på sin partner, sin chef, haft en dålig dag på jobbet, hästen var jobbig, eller liknande. Dem vill inte ha råd, dem vill bara prata av sig, då är det bara att vara tyst, lyssna och förstår deras problem/känslor utan att ge råd om dem inte ber om det.
Det var ju just det att jag INTE ger råd som verkar irritera. Jag lyssnade på gnället. Har slutat med det.
 
Det här är lite lustigt, jag kan bli båda personerna i detta scenario.
Jag är vanligtvis inte dominant och gå-påig, men om jag möter någon som är riktigt helt utan go, så kan jag bli den som tar kommandot och riskerar köra över den andra.
Då å andra sidan, så är jag även en person som ibland kan behöva låta någon sjunka in före jag vill ta ett beslut, så om jag då möter på en pushig person som inte låter en vara "ifred" så då kan jag bli den som säkert upplevs handlingsförlamad. Vissa personer upplever jag helt enkelt att jag inte kan tänka klart när de är runt en.
Jag också. Men jag skulle vilja blanda in hormoner i leken också. Beroende på var i menscykeln jag är så är jag mer driven, våghalsig och bossig eller mer eftertänksam och försiktig. Det är frustrerande!

Mvh,
Lady_S
 
Hur har det gått med din person TS? @Araminta

Jag kände behov av att läsa igenom tråden igen och här finns ju många tänkvärda tips, jag ska försöka pränta in dem i mitt huvud.
 

Liknande trådar

Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 264
Senast: Puffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp