När ens dröm om ett härligt liv med hund krossas.

Sv: När ens dröm om ett härligt liv med hund krossas.

Jag kom in i en rejäl svacka då det va kaose runomkring. Jag ska inte omplacera, jag har kommit långt med henne i att hon blivit en trygg och trevlig hund. Men hon har svårt att varva ner då hon är impulsiv så det som hon inte fick lära sig och få gränser i förra hemmet har jag nu kämpat med. Jag har nu flyttat hem till min lägenhet och bor nu där med henne och katten då relationen med karlen inte fungerade. Både hon och jag har blivit lugnare. Min inre stress kommer jag fortsätta jobba med. Det innebär inte att jag går runt och är hypad dag ut och dag in utan att när det kör ihop sig så har jag svårt att få perspektiv och ta en sak i taget. Både Pingla och jag behövde detta break. I bland går man in i ett mörker och lägger allt på sig själv utan att se hur mycket framsteg som faktiskt gjorts. Jag vet att när jag går in i en svacka så kan andra efter att inte träffat hunden måla upp en helt annan bild än hur det igentligen ser ut när jag berättar hur jag uppfattar saker och ting men verkligeheten är inte alltid så tuff utan känslorna.

Jag har nu i veckan börjat träna IPO-R med en väninna som föder upp schäfer och det är något jag ska fortsätta med då Pingla verkligen sken upp då vi på nybörjarnivå körde sökövningar och gjorde det seriöst då jag alltid fått vara ensam och tränat. Hon behöver ut med träningsgänget, utsättas för de miljöer och träna passivitet så hon vet vad som väntas av henne och att det inte blir lek med hundar eller händer något så fort bilen stannar eller kopplet sätts på. Känns kanon att gått med i den träningsgruppen:). Häromdagen så fick Pingla bara ligga och titta när väninnan körde lydnad med sina två samt satt två meter mitt emot mig med en busig ungschäfer och till slut somnade Pingla då det va trist när det inte lönade sig att vilja leka. Så här glad va hon i dag när vi tränade. Jag är glad, men kan säga att förra veckan då tråden skapades va hopplös känslomässigt kring oron med hunden och om jag hade gjort fel. Nu vet jag att hon är frisk som en nötkärna och kan släppa att energin beror på den biten och bara ha skoj ihop.

http://www.youtube.com/watch?v=kXyoOE0uzeM
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 235
Senast: Milosari
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 419
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp