När flyger gässen norrut?

bettysmatte

Trådstartare
För mig är det ett absolut vårtecken när gässen flyger norrut igen. Men här är vi i slutet av januari och jag tror att jag nu vid två tillfällen på sistone - senast nu i eftermiddag - har sett gäss som har flugit norrut. Men det måste väl ändå vara fel?? Det ser ut som gäss. Det låter som gäss. Men NU :confused:??? Kan det vara några andra fåglar ändå - eller vad är det som händer?
 
För mig är det ett absolut vårtecken när gässen flyger norrut igen. Men här är vi i slutet av januari och jag tror att jag nu vid två tillfällen på sistone - senast nu i eftermiddag - har sett gäss som har flugit norrut. Men det måste väl ändå vara fel?? Det ser ut som gäss. Det låter som gäss. Men NU :confused:??? Kan det vara några andra fåglar ändå - eller vad är det som händer?

De kanske har övervintrat på plats. Det är inte helt ovanligt att en del stannar kvar pga att det är milt och mattillgången är tillräckligt god. Sedan är ju frågan vad "norrut" innebär. Norr om Ystad eller norr om Torneå?
 
De kanske har övervintrat på plats. Det är inte helt ovanligt att en del stannar kvar pga att det är milt och mattillgången är tillräckligt god. Sedan är ju frågan vad "norrut" innebär. Norr om Ystad eller norr om Torneå?
Norr om Småland.... :D Aha, jag visste faktiskt inte att de inte alltid flyttar - intressant :) !
 
Det behöver ju inte vara att de är på väg så långt norrut än heller. De besöker olika platser i närområdet om de stannar någonstans en längre tid :)
 

Liknande trådar

Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
487
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 468
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp