När hittade du buke ??

I din info står det 1/7 2001.
läs inlägget Gunnar skrev tidigare i tråden, inkl länken längst ner...
Nja, detta brister lite i hur det egentligen var :)

Sidan startades 1996 och låg då på en adress hos internetleverantören wineasy.

Sommaren 1997 skaffade jag och bytte till domänen stallet.com

Det som hände 2001 var att jag sålde stallet.com till ett företag i Göteborg (fick betalt i aktier), tanken var att jag skulle fortsätta att sköta om det hela som anställd hos dem.
Det jag fick ut av det hela var tre månadslöner, varav de betalade de sociala avgifterna för två (jag fick själv betala den tredje). Sedan var deras pengar slut. Jag åkte även på att betala en hel del annat som jag aldrig fick någon ersättning för. Eftersom företaget gick i konkurs var självklart aktierna värdelösa.
Vad som hände sedan var att jag började om från början med det nya namnet Bukefalos och ett helt nytt forumsystem.

Här finns lite datum på när olika saker hände i på sidorna de 20 första åren:
https://www.bukefalos.se/threads/bukefaloshistorik-under-20-ar.1404395/
 
Blev lite inspirerad av tråden Buke CV, När hittade du hit ?
Såg att jag reggade mig 2001 , shit vad fort tiden går !!!!!! Hur många är kvar sen dess känner igen vissa men ni kanske har bytt nick ??

1996 på stallet.com tiden. Jag gick på folkhögskolan på den tiden. En kille som spelade internetspel och jag som slösurfade... :) gömde oss bakom varsin soptunna i kopieringsrummet innan porten låstes. Sedan satt vi kvar o surfade till 20.55 pga larmet gick på 21.00 :D

Jag snubblade över sidan av en händelse och blev fast. :)
 
Blev medlem 2004 och har varit här till och från sedan dess. De sista åren har det blivit mindre dock. Mínns ej hur jag hittade hit, sökte troligtvis på google.
 
Jag har hängt här sen stallet.com eller hette det stallet.se?🤔 Hade ett annat nick då. Sen hade jag ytterligare ett annat nick när det blev bukefalos. Hade sen ett uppehåll och tog ett nytt nick (eller bytte nick?) när jag kom tillbaka. Minnet är bra...😄
 
Blev lite inspirerad av tråden Buke CV, När hittade du hit ?
Såg att jag reggade mig 2001 , shit vad fort tiden går !!!!!! Hur många är kvar sen dess känner igen vissa men ni kanske har bytt nick ??
Jag hittade till Bukefalos hund för väldigt många år sedan, kommer inte ens ihåg när. Jag registrerade mig inte förrän för något år sen. Tyvärr upplever jag numera att kulturen här på Buke är väldigt hätsk, tråkig och utestängande så jag är inte så aktiv längre, föredrar olika facebook-grupper, där är man mer välkommen. Det som jag upplever sänker intrycket av Buke är att nya användare stängs ute, tex skapas det en tråd av någon ny användare så har den tråden långt ifrån lika mycket aktivitet som en tråd som öppnas av en gammal Buke-medlem (om den nya användaren inte skriver något provocerande förstås, då blir det fart direkt). I forumet är också många användare snabba på att ”hugga” på andra, och får snabbt flera som hänger på (gillar) när man kastar skit på varandra. Fram och tillbaka går det, sida efter sida. Håller man inte med majoriteten då jäklar ska denne ”tryckas till”, finns otaliga exempel på detta. Det finns också flera medlemmar som aldrig diskuterar utan bara skriver något otrevligt sarkastiskt på TS fundering. Bidrar också till tråkig stämning. Allt ovanstående är förstås tråkigt för forumets utveckling.
 
Jag började vara aktiv här när jag skilde mig och flyttade från hästar och gård till lägenhet i stan.
Tidigare hade jag mest hängt på Ryttarfiket, tillsammans med maken.

Saknade vuxna diskussioner om allt i livet ch började hänga på senior.

För mig är det snarare tvärtom. På buke kan jag babbla om sådant jag absolt inte skriver på facebook. Där är jag "seriösare" än här. Här kan jag skiva om smått och obetydligt och allvarliga tankar jag itne luftar på facebook. Fb är mer för mitt offentliga liv. Eftesom jag har nick här är jag en smula friare och behöver inte vara så förbaskat seriös jämt.
Jag håller med dig. Jag uppskattar verkligen min anonymitet här. På sociala medier är det ju oftast inte så.
 
Tror det var -99 när hästen skulle säljas. Möjligtvis redan -98. Sedan köpte jag hundar istället för att ha häst och när det visade sig att jag snarare köpt monster på fyra ben så kom jag tillbaka för att få hjälp.

Jag saknar Kat. Hen skrev rätt ingående om ett annorlunda sätt att leva på. Och @Elftor som ofta hade kloka åsikter. Vet att många andra är kvar men med nya namn, men jag blandar ihop er... Annars läste jag i princip bara på hund i rätt många år.
 
Blev lite inspirerad av tråden Buke CV, När hittade du hit ?
Såg att jag reggade mig 2001 , shit vad fort tiden går !!!!!! Hur många är kvar sen dess känner igen vissa men ni kanske har bytt nick ??

Jag blev medlem när det fortfarande hette stallet.com tror jag var 15 år ungefär för jag kommer ihåg att jag postade någon hemsk ridbild på mig och min häst och blev sågad vid fotknölarna
 
Mitt nuvarande nick har jag haft sedan 2007 men har hängt här sedan stallet-tiden. Kommer såväl ihåg när jag och polaren satt och dummade oss här. Måste ha varit 1996. På den tiden var jag lite kass på lösenord så jag har bytt nick ett par gånger. :angel:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
467
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 503
Senast: hastflicka
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 864
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp