När hittade du buke ??

Minns inte hur jag hittade hit. Troligen Altavista, var ju så man hittade ”allt” på den tiden :p slutet på 90-talet. Men jag minns tydligt hur jag gjorde detta nick. Skulle lägga in annons och mindes inte förra lösenordet, trots många försök, så det blev ett helt nytt istället. Bukefalos var en bra annonssida där runt 2006-2008, sen har det succesivt blivit sämre och är nu obefintlig. Så annonserna var huvudsyftet från början och forumsbiten lite vid sidan om.
 
Jag reggade mej 1997, då var det stallet.com

Nu står det 2001 men det gör det för alla som är före har jag för mej?

Hittade hit via sökning, Altavista antagligen, när jag var riktigt stamtavlenörd och fick träffar på sidan.
 
Hette den Bondefjäsk? Hade för mig att det var typ Hur fäller man en bonde.

Tydligen diskuterades vid ungefär samma tid som bonden också "hur man fångar en skotte". Kanske en förväxling av de trådrubrikerna? Möjligen fanns det också "hur fäller man en skogsarbetare", det verkar ju ha varit ett populärt tema innan de mer allmänt hållna dejtingtrådarna.

http://web.archive.org/web/20051229125557/http://www.bukefalos.com:80/f/forumdisplay.php?forumid=83
 
Tydligen diskuterades vid ungefär samma tid som bonden också "hur man fångar en skotte". Kanske en förväxling av de trådrubrikerna? Möjligen fanns det också "hur fäller man en skogsarbetare", det verkar ju ha varit ett populärt tema innan de mer allmänt hållna dejtingtrådarna.

http://web.archive.org/web/20051229125557/http://www.bukefalos.com:80/f/forumdisplay.php?forumid=83
Aha, det var som katten. Då hade hade jag helt fel minne.

Tack för länken, jag lyckades inte fatta hur den där sidan funkade när du tipsade om den.
 
Jag reggade mig 2004, minns inte hur jag hittade hit.
Roligaste tiden här var när det var vilda diskussioner med susan,@fio ,@mackan , flashlight, axel mfl. Roliga tider :D
 
  • Gilla
Reactions: fio
På stallet.com-tiden, tror jag gick i femman och letade stamtavlor till welsh mountain-stoet jag red då :) Hade ett annat användarnamn då.
 
Egentligen var det mina döttrar, då i yngre tonåren, som hittade hit. Som den ansvarsfulla mor jag var blev jag ju tvungen att registrera mig för att se vad de satt och läste. Blev alldeles förfärad över trådar som ”Gillar inte när min kille sprutar mig på ryggen” m fl 😱 Läste mina oskyldiga hästtjejer sånt?!
Men av nån anledning blev jag kvar, och de har nog glömt bort Buke 😜
Kan ha varit 2002-2003 nånting...

ok, såg att det var 2005!
 
Mitt tidigaste minne av mig själv på buke var när forumet hade fått nytt utseende och jag skrev: "Nää, jag gillar verkligen inte det här nya, känner inte igen mig alls, nu kommer min aktivitet här att minska betydligt".

Det är sådär en 65 000 inlägg sedan :laugh:
 
Jag firade 13 år som medlem i december. Vill minnas att jag surfade runt en del anonymt i perioder innan dess också. 2005 var jag 16 år gammal och jag har varken bytt alias eller profilbild sen dess.
 
Typ, 2004/2005.
Hade under gymnasiet vid millenieskiftet hört talas om att hästfolk hängde här, och reggade mig efter en tids tjuvläsning för att hålla koll på folk jag kände till från bygden. Sprang sedermera rakt in i en Bukefalist vars snubbe jag flyttat in hos - en vecka efter att hon flyttat ut. Skrev om mig själv i tredje person en tid för att bevara mystiken.

Har annars flyttat ihop med en Bukefalist och varit på en annan Bukefalists bröllop. Finfint!

Annars saknar jag Buke som det var förr - innan andra sociala medier. En kunde vara med om något och tänka att "det här måste jag hem och skriva en tråd på Buke om!". Sånt hamnar nu på facebook och instagram idag. Förr hade jag mest buke som arena att orera på.
 
Jag var här redan på stallet.com tiden och jag hängde nog där flera år innan det gjordes om till bukefalos. När man tänker på det så tappar man ju hakan, det är sinnesjukt många år, och det är få "intressen" som hängt med så länge som buke/stallet har gjort, det har varit som en extrafamilj på sätt och vis.
 
Har varit med sedan 1996 med ett annat nick, sedan har det varit mer eller mindre aktivt under åren.
Jösses vad man har diskuterat, skrattat, gråtit, fått stöd, gett stöd osv osv i alla möjliga olika trådar :D
 
Annars saknar jag Buke som det var förr - innan andra sociala medier. En kunde vara med om något och tänka att "det här måste jag hem och skriva en tråd på Buke om!". Sånt hamnar nu på facebook och instagram idag. Förr hade jag mest buke som arena att orera på.
Jag började vara aktiv här när jag skilde mig och flyttade från hästar och gård till lägenhet i stan.
Tidigare hade jag mest hängt på Ryttarfiket, tillsammans med maken.

Saknade vuxna diskussioner om allt i livet ch började hänga på senior.

För mig är det snarare tvärtom. På buke kan jag babbla om sådant jag absolt inte skriver på facebook. Där är jag "seriösare" än här. Här kan jag skiva om smått och obetydligt och allvarliga tankar jag itne luftar på facebook. Fb är mer för mitt offentliga liv. Eftesom jag har nick här är jag en smula friare och behöver inte vara så förbaskat seriös jämt.
 
Stallet.com tiden. Googlade på strålbenshälta för min dåvarande häst fick det. Måste varit 1997 för han var född 1987 och fick det diagnosticerat som 10 åring.

Läster mest och skriver mycket sällan.
 
Jag började vara aktiv här när jag skilde mig och flyttade från hästar och gård till lägenhet i stan.
Tidigare hade jag mest hängt på Ryttarfiket, tillsammans med maken.

Saknade vuxna diskussioner om allt i livet ch började hänga på senior.

För mig är det snarare tvärtom. På buke kan jag babbla om sådant jag absolt inte skriver på facebook. Där är jag "seriösare" än här. Här kan jag skiva om smått och obetydligt och allvarliga tankar jag itne luftar på facebook. Fb är mer för mitt offentliga liv. Eftesom jag har nick här är jag en smula friare och behöver inte vara så förbaskat seriös jämt.
Det har du hellre klart en poäng i, att det finns ett syfte med var arena. Jag tror faktiskt jag (när jag var mer aktiv på här) gjorde samma distinktion själv.

Jag tror jag mest var nostalgisk över det högre tempot på forumet förr. Det var inte nödvändigtvis bättre.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 496
Senast: hastflicka
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 859
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp