När kan man se om det är höna el. tupp?

K

Karamella

Nu är mina kycklingar ca 2 veckor. När kan man se om det är höns eller kycklingar?
 
Sv: När kan man se om det är höna el. tupp?

Karamella skrev:
Nu är mina kycklingar ca 2 veckor. När kan man se om det är höns eller kycklingar?

Hehe menade givetvis höns eller tuppar :o :angel: :crazy:
 
Sv: När kan man se om det är höna el. tupp?

våra kycklingar är 5 veckor nu ..:p hehe
man kan ana vad det är för "sort" , men helt säker kan man väl inte vara förens det har gått någon / några månader.
 
Sv: När kan man se om det är höna el. tupp?

Jag tror det beror på vad man har för ras. På mina Åsbohöns ser man helt säkert vad det är när de är 5 veckor gamla. På tuppkycklingar kommer kammen och haklapparna mycket snabbare.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Har en liten grupp höns med fem hönor och en tupp. Framkläckta hos uppfödare, inköpta som kycklingar, nu ca 6 månader gamla. Allt frid...
2
Svar
36
· Visningar
4 467
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Hästnyheter V75-vinnaren Countess Face stängdes av från tävling i tre veckor. Anledningen: Misstänkt hudsjukdom. Nu kommer domen mot Adrian...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Fler som har dessa fantastiska höns? :love: Vi har precis skaffat 3 orpington, varav två bara är 3 månader så vi får se om dessa blir...
Svar
4
· Visningar
1 450
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp