När kollade du brandvarnaren sist?

Nah, det är väl inte så bra med det. Den tjöt så förbenat när jag lagar mat så jag drog ur batteriet för jag blev vansinnig :o
Har däremot brandfilt och 2 brandsläckare, en i källaren och en i hallen. Brandfilten hänger på väggen i hallen. Vi ska fixa brandvarnare också men det går långsamt, dags att få tummen ur.
Vända på brandsläckarna hade jag aldrig hört!
 
På vilket sätt kan ni ta er ner från balkongen? Har ni en stege?
I min förening är det stegar mellan många av balkongerna, alltså från balkongen ovanför till den nedanför :). Hum tror dock inte det är så just på min balkong (dock möjligt för en vuxen att hoppa till balkongen bredvid skulle jag säga, de är nära varandra).
 
Har brandsläckare, brandfilt och brandvarnare. Allt kollas mellan varven. Behöver vi snabbt ut, och inte kan gå ut i trappen, så hoppar (klättrar) vi från balkongen...markplan.
 

Liknande trådar

Hemmet Via mitt försäkringsbolag fick vi en gratis genomgång av Anticimex kring hur vi kan förebygga inbrott, vattenläckor, brand osv. Vi har...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 909
Senast: Krålus
·
Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven efter operation av en hand, sista sjukskrivningsdagen är i morgon. (Hade samma för andra handen i höstas, i...
Svar
7
· Visningar
472
Senast: Gnist
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 448
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp