När man blir antagen sent?

bettysmatte

Trådstartare
Kan ju börja med att säga att jag har slängt iväg ett meddelande till universitetet nu ikväll, men någon här har kanske erfarenhet och vet hur det brukar gå till.... :)
Jag sökte 3 stycken sommarkurser i kreativt skrivande. Distanskurser. Som jag trodde blev jag inte antagen till någon av dem, men stod kvar som reserv på alla. Idag damp det ner ett antagningsbesked i inkorgen! Jag har kommit in på en kurs i Umeå. Den började dock redan förra veckan, och det står att man kan registrera sig mellan den 30/5 och den 7/6. Idag är det ju då den 13/6..... Jag hittar ingen som helst info om hur man gör för att registrera sig nu i efterhand. Någon som har varit med om samma :confused: ??
 
Jag har ett umu-id och gick först in och kollade på lärplattformen. Kursen finns inte med. Bara den jag gick i höstas.

Jag har inte fått något mejl från universitetet, bara antagningsbeskedet från antagning.se......
Om du blev antagen idag kanske du får mail från Umeå universitet imorgon, om du tackade ja till platsen idag.

Eller kolla på infosida om kursen (den man länkas till från antagning när man ska söka kurser) om det står kontaktuppgifter till kursansvarig och/eller studieadministratör och maila dem.
 
Om du blev antagen idag kanske du får mail från Umeå universitet imorgon, om du tackade ja till platsen idag.

Eller kolla på infosida om kursen (den man länkas till från antagning när man ska söka kurser) om det står kontaktuppgifter till kursansvarig och/eller studieadministratör och maila dem.
Jag har inte tackat "ja". Tror inte man skulle göra det?? Det verkar som om man bara ska ange om man INTE vill vill gå utbildningen.... Alltså så här förvirrande BRUKAR det inte vara. Jag har ju ändå läst några distanskurser vid det här laget. Men så här sent (efter kursstart) har jag aldrig blivit antagen heller. Börjar nästan tro att det är ett misstag.... O_o
 
Jag har inte tackat "ja". Tror inte man skulle göra det?? Det verkar som om man bara ska ange om man INTE vill vill gå utbildningen.... Alltså så här förvirrande BRUKAR det inte vara. Jag har ju ändå läst några distanskurser vid det här laget. Men så här sent (efter kursstart) har jag aldrig blivit antagen heller. Börjar nästan tro att det är ett misstag.... O_o

Bör ju finnas någon kursadmin eller kursansvarig du kan få tag imorgon på telefon? De borde väl ha erfarenhet av denna situationen sen tidigare?
 
Jag har inte tackat "ja". Tror inte man skulle göra det?? Det verkar som om man bara ska ange om man INTE vill vill gå utbildningen.... Alltså så här förvirrande BRUKAR det inte vara. Jag har ju ändå läst några distanskurser vid det här laget. Men så här sent (efter kursstart) har jag aldrig blivit antagen heller. Börjar nästan tro att det är ett misstag.... O_o
Hör med kursadmin/koordinator. Kursansvarig har troligen inget med antagningen att göra och inte access till registreringssystemen. Det är den administrativa personalen som har hand om detta, kursansvarig är en lärare och administrerar inte antagningar.
 
När jag blivit sent antagen har jag fått ett mail från kursadmin som jag svarat ja och så har de registrerat mig manuellt. Då har jag iofs sökt sent också.
 
Hör med kursadmin/koordinator. Kursansvarig har troligen inget med antagningen att göra och inte access till registreringssystemen. Det är den administrativa personalen som har hand om detta, kursansvarig är en lärare och administrerar inte antagningar.
Jag har ju alltså skickat ett meddelande på sidan för kursen. Det fanns en liten kontakt-ruta där. Om jag inte får svar inom några timmar idag får jag ta kontakt med någon annan. Har lite svårt för att ringa och fixa idag eftersom jag sitter på kurs 9-16 med bara väldigt korta pauser....
 
Och äntligen nu i eftermiddag fick jag tillgång till lärplattformen...för att upptäcka att jag har två stycken uppgifter jag måste göra IDAG och en som ska vara inlämnad midnatt på fredag.... :eek::nailbiting: Har precis lagt beställning på några böcker hos adlibris. Får hoppas att de kommer som utlovat på torsdag, för jag behöver dem till inlämningsuppgiften på fredag....
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 345
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej allihopa! I Oktober förra året köpte jag min D-ponny. Skulle vara en underbart snäll häst, inga olater och den tryggaste som...
2
Svar
30
· Visningar
6 026
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: Wonna
·
Skola & Jobb Ska försöka göra det här kortfattat, jag har alltså fått plats på en fristående kurs, är halvfart och endast 7.5p Fick beskedet i...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp