När man har en häst som är hyffsat lättfödd?

Vi köper för det mesta in silage med kvot på mellan 10-12, portionerar sedan ut det tre ggr/dag. Övrig tid får dom vinterbeta eller äta korn/vete/råghalm. Mitt halvblod, som är väldigt lättfödd fick i vintras ca 9 kg silage/dag och var fin på det.
 
Är det nån som har provat NAF Slim eller är det bara pengarna i sjön? (Misstänker pengarna i sjön, men tänkte fråga ändå 😅)
 
Mitt lättfödda halvblod fick jag flytta så vi kunde undvika fri tillgång. Tyvärr passar detta stallet lite sämre till min andra häst.

På sommaren får den som lätt blir tjock gå på bete med russet i de hagar som de andra redan betat ner. Hon tycker väldigt synd om sig själv, men hon avskydde verkligen betesreducerare. 🤷‍♀️
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag antar att många hästar är lite runda efter sommaren, men nu börjar jag bli lite orolig för min. Jag har haft henne i många år...
Svar
19
· Visningar
2 983
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag har en dponny som just nu är lat i ridningen, funderar då på att byta kraftfoder till något med mer energi i, tex havre. Han går i...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: fjordtokan
·
Islandshäst Hej. Tänkte bara höra med er alla där ute som har sina hästar på lösdrift. jag och min sambo hyr ett hus med marker så vi har tänkt...
Svar
14
· Visningar
3 535
Senast: Cicci
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 610
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp