När man måste välja.

Vi är olika personlighetstyper. En del får energi av andra, en del dräneras av andra. Och så skalan där emellan.

Fast det där tycker jag hör ihop. De som mår dåligt av att inte umgås med andra nära och alltid, är de som i min värld mår dåligt för att de inte får suga energi ur andra. De är helt enkelt tomma och energilösa och behöver tanka sin energi ur andra.

Och de energitjuvarna är absolut ingen jag vill ha i min närhet.
 
Fast det där tycker jag hör ihop. De som mår dåligt av att inte umgås med andra nära och alltid, är de som i min värld mår dåligt för att de inte får suga energi ur andra. De är helt enkelt tomma och energilösa och behöver tanka sin energi ur andra.

Och de energitjuvarna är absolut ingen jag vill ha i min närhet.
Haha jag kan nog i vissa perioder vilja umgås med andra i princip alltid, dock förståss lite med premissen jag sköter mitt, du sköter ditt då och då om man hänger väldigt lång tid. Förstår ej hur detta skulle göra mig till en energitjuv? Jag skulle aldrig medvetet tvinga/manipulera nån till att hänga jämt. Mitt case är mer att jag trivs med folk omkring mig, och blir på lite sämre humör (oftast) när jag är ensam. Tror inte detta gör mig tom och energilös och att jag därmed måste dra energi ut andra
 
Är det vanligt att man har problem med att vara ensam?
Jag har aldrig riktigt förstått det där utan jag är nöjd bara det finns saker att göra.

Ingen aning, men för min del så får jag ut mycket mer av ett riktigt möte även om det "bara" innefattar en fika, jämfört med att t.ex. chatta och prata i telefon. Det är nog väldigt individuellt...
 
Fast det där tycker jag hör ihop. De som mår dåligt av att inte umgås med andra nära och alltid, är de som i min värld mår dåligt för att de inte får suga energi ur andra. De är helt enkelt tomma och energilösa och behöver tanka sin energi ur andra.

Och de energitjuvarna är absolut ingen jag vill ha i min närhet.

Oj, så är fallet inte för mig i alla fall även om jag vill ha sällskap allt som oftast. Folk brukar säga att om de vill FÅ energi träffar de mig en kort stund så är det ordnat. Jag är full av energi och vill snarare ha någon att dela den med kanske :) Likväl som jag älskar egentid, men jag vill ha valmöjligheten.
 
Fast det där tycker jag hör ihop. De som mår dåligt av att inte umgås med andra nära och alltid, är de som i min värld mår dåligt för att de inte får suga energi ur andra. De är helt enkelt tomma och energilösa och behöver tanka sin energi ur andra.

Och de energitjuvarna är absolut ingen jag vill ha i min närhet.
Nu tror jag dock att du feltolkade lite.. Jag är ganska säker på att Brandgul helt enkelt menade att vissa människor mår bra och frodas i det sociala samspelet, inte att de är energitjuvar.
Extroverta människor brukar väl tvärtom vara ganska energigivande att umgås med :)
 
Nu tror jag dock att du feltolkade lite.. Jag är ganska säker på att Brandgul helt enkelt menade att vissa människor mår bra och frodas i det sociala samspelet, inte att de är energitjuvar.
Extroverta människor brukar väl tvärtom vara ganska energigivande att umgås med :)
Nej det är det inte alltid
 
Nu tror jag dock att du feltolkade lite.. Jag är ganska säker på att Brandgul helt enkelt menade att vissa människor mår bra och frodas i det sociala samspelet, inte att de är energitjuvar.
Extroverta människor brukar väl tvärtom vara ganska energigivande att umgås med :)
För mig är extroverta människor enorma energitjuvar. Jag blir totalt dränerad. Inte sagt att de är energitjuvar, bara att jag uppfattar det som så
 
Fast det där tycker jag hör ihop. De som mår dåligt av att inte umgås med andra nära och alltid, är de som i min värld mår dåligt för att de inte får suga energi ur andra. De är helt enkelt tomma och energilösa och behöver tanka sin energi ur andra.

Och de energitjuvarna är absolut ingen jag vill ha i min närhet.
Jag menade bara att en del laddar om av umgänge och en del laddar om av att vara själva :-)

Men hur blir det när två extroverta människor umgås? Blir båda jättepigga av det eller hur slutar det?
 
Man blir typ kär, helt galet inspirerad, pigg, taggad och kan försätta berg.

För mig känns introverta som eneritjyvar, de bidrar inte till konversationen, jag får inga inputs utan bara ger och ger och möts av nada.
Oh! Helt galet och ju mer du pratar ju mer måste jag avskärma mig. Jag blir riktigt sur till slut!

Så skönt att jag delar rum med en som är precis som mig :-D Alltså det händer massor när vi arbetar ihop, men det kanske inte hörs i hela korridoren. De två i andra rummet hörs och syns hela tiden och vi är nog alla tacksamma över att vi fick till denna konstellation :-) Men på en arbetsplats ska det vara blandat, inte bara samma lika. Det är viktigt!
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 383
Senast: Nixehen
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 601
Senast: hollypolly
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 606
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp