När någon behöver deodorant

Vem bör jag prata med pojken?

  • Jag

    Röster: 4 4,2%
  • 24-åriga kollegan

    Röster: 1 1,1%
  • Chefen 50+

    Röster: 2 2,1%
  • Mamman

    Röster: 90 94,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    95
Alltså hade någon anställd på ett gym påpekat för min mamma att jag luktar svett hade det varit mitt ex gym, lite hyfs och takt får man allt ha. Sen tycker jag att det är tämligen naturligt att lukta svett periodvis på ett gym. Att ta en paus i träningen för att byta kläder och sätt på deo är jag direkt skeptisk till.

Angående killen som luktar svett är det mer naturligt att ta det med mamman. Sen får man kanske tänka på att den som har ett fysisk arbete svettas, i synnerhet om det dessutom är varmt och att jämnt trolla bort svettlukt är kanske lite overkill beroende på situation. Frågan är ju också om det är någon annan som noterar det än @Seabaz, en del är väldigt känsliga för sådant och andra inte. Det är ju rent krasst chefen som bestämmer standarden och inte de anställda, eller borde vara det.
Jag tänker att det är självklart att svettas på gymmet. Men färsk svett luktar inte så mycket, när man går emot en vägg av gammal sursvett så märker man det, det är som att få en smäll i ansiktet. Är man ren då man börjar träna så är den lukt man producerar under träningen helt klart något omgivningen står ut med. Speciellt eftersom de mest troligt svettas själv.
 
Jag tänker att det är självklart att svettas på gymmet. Men färsk svett luktar inte så mycket, när man går emot en vägg av gammal sursvett så märker man det, det är som att få en smäll i ansiktet. Är man ren då man börjar träna så är den lukt man producerar under träningen helt klart något omgivningen står ut med. Speciellt eftersom de mest troligt svettas själv.
Jag håller verkligen med! Jag är superkänslig för lukter. Så pass att jag nästan kan kräkas om någon luktar svett, gammalt matos eller inpyrd rök. Men nysvettad svett från någon som tränar (eller på något annat sätt blivit väldigt varm) är inte alls samma sak. Det stör mig inte alls som den där ingrodda svettlukten gör.
 
Jag tänker att det är självklart att svettas på gymmet. Men färsk svett luktar inte så mycket, när man går emot en vägg av gammal sursvett så märker man det, det är som att få en smäll i ansiktet. Är man ren då man börjar träna så är den lukt man producerar under träningen helt klart något omgivningen står ut med. Speciellt eftersom de mest troligt svettas själv.
Exakt! Det är stor skillnad på ny och gammal svett. Skitig svettig kropp och skitiga kläder kan lukta helt obeskrivligt illa. Sen kan man svettas pga sjukdomar och mediciner men det finns fler skitaktiga människor än man kan tro..
 
Exakt! Det är stor skillnad på ny och gammal svett. Skitig svettig kropp och skitiga kläder kan lukta helt obeskrivligt illa. Sen kan man svettas pga sjukdomar och mediciner men det finns fler skitaktiga människor än man kan tro..
Jag mötte en person på mitt gym, som är där ofta. Men den dagen måste han ha glömt tvätta sina kläder sen förra veckan eller något.. det var som att möta en VÄGG. Jag har aldrig upplevt det annars, men det var hemskt!
 
Jag skulle säga att det beror på relationen du har med 13åringen. Är det en god relation där du känner att han inte skulle ta illa vid sig utan faktiskt tänka på det hädanefter så hade jag nog försiktigt försökt ta upp det med honom själv på något fint sätt.

Om inte så mamman förstås, vid minsta tvekan på hur han kan hantera att få veta en sådan sak av dig, så säg till mamman att ta upp det, inte de andra alls.
 
Jag mötte en person på mitt gym, som är där ofta. Men den dagen måste han ha glömt tvätta sina kläder sen förra veckan eller något.. det var som att möta en VÄGG. Jag har aldrig upplevt det annars, men det var hemskt!
Det träffar vi dagligen på jobbet. Helt fruktansvärt. 1gång är ingen gång, 2gånger är gånggång och 3gånger så är det en vana och då säger vi till.
 
Definitivt mamman... Det kan vara så att hon är så "van" att hon inte förstår att detta är ett problem för er som inte är vana vid honom.. För man vänjer sej med dofter... Så om familjen lever med 13åringen är det inte ens säkert att de reagerar på det som andra gör.
 
Det träffar vi dagligen på jobbet. Helt fruktansvärt. 1gång är ingen gång, 2gånger är gånggång och 3gånger så är det en vana och då säger vi till.
Bara nyfiken, är det normalt sett så på alla gymkedjor? Att det ingår i personalens arbetsuppgifter att säga till om sådant?

Jag gymmar inte, har bara besökt några enstaka gym under kortare perioder. Men min spontana tanke är att jag aldrig skulle lägga mina pengar på en gymkedja med en sådan policy om jag kände till att den fanns.
 
Jag menar inte att jag skulle säga det till någons mamma på gymmet utan jag menar att jag hellre sagt det till nåns mamma eftersom jag är obekväm med att ta upp en sån sak eftersom folk blir ledsna/stötta/tycker det är pinsamt. Men jag gör det ändå om det behövs då det ingår i mitt jobb.
Jag skulle då tycka det vara mer pinsamt att tala med någon gymgästs mamma än med gymgästen själv. Bara att komma på tanken är konstigt. Jag antar att flertalet är över 18. Jag skulle då blivit mer stött också. Var fick du ens tanken ifrån?
 
Jag skulle då tycka det vara mer pinsamt att tala med någon gymgästs mamma än med gymgästen själv. Bara att komma på tanken är konstigt. Jag antar att flertalet är över 18. Jag skulle då blivit mer stött också. Var fick du ens tanken ifrån?
Men herrejisses, jag skulle aldrig prata med någons mamma när det gäller vuxet folk. Det tar jag för givet att folk förstår? Är det konstigt tycker du att jag är obekväm med att säga till någon face to face att -hörrödu nu är det så är -Du luktar inte ok?
Det är ju skitkänsligt, men jag gör det men skulle helst slippa för både personens känslor och för min egen skull.
 
Jag skulle då tycka det vara mer pinsamt att tala med någon gymgästs mamma än med gymgästen själv. Bara att komma på tanken är konstigt. Jag antar att flertalet är över 18. Jag skulle då blivit mer stött också. Var fick du ens tanken ifrån?
Är rätt säker på att @Lazy Lady menar en hypotetisk situation utanför arbetet, där det kan vara lämpligt att ta upp det med en ansvarig föräldraperson istället för ungdomen det kan gälla. Klart det är en obekväm fråga att ta upp.
 
Bara nyfiken, är det normalt sett så på alla gymkedjor? Att det ingår i personalens arbetsuppgifter att säga till om sådant?

Jag gymmar inte, har bara besökt några enstaka gym under kortare perioder. Men min spontana tanke är att jag aldrig skulle lägga mina pengar på en gymkedja med en sådan policy om jag kände till att den fanns.
Fast blir det tillräckligt illa förstår jag att det måste påtalas, det påverkar ju alla andras bruk av utrymmet. Lite att "hit kommer man hel och ren". Ungefär som att duscha inna man hoppar i poolen, regler är regler och bryter man mot dem måste det ju påtalas, och då hellre av personalen än av random annan medlem.
 
Bara nyfiken, är det normalt sett så på alla gymkedjor? Att det ingår i personalens arbetsuppgifter att säga till om sådant?

Jag gymmar inte, har bara besökt några enstaka gym under kortare perioder. Men min spontana tanke är att jag aldrig skulle lägga mina pengar på en gymkedja med en sådan policy om jag kände till att den fanns.
Ja, det är nog tämligen normalt. Komma hel och ren tillhör trivselreglerna (vi har skyltar uppsatta lite varstans med allmänna regler om användning av kalk/doping/uppförande/rengöring av maskiner/doft) och följs de inte så måste man ju säga till, inte allt för sällan som andra medlemmar säger till i receptionen om det är nån som luktar.
Och tro mej, det kan verkligen lukta i hela lokalen trots ventilation.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp