När rensade ni källare/vind /förrådsutrymme sist?

När rensade ni källare/vind/förrådsutrymme sist?

  • Rensat under de sista sex månaderna

    Röster: 33 47,8%
  • Det var 7-12 månader sen

    Röster: 4 5,8%
  • Det var 13-24 månader sen

    Röster: 10 14,5%
  • Längre sen

    Röster: 14 20,3%
  • Rensa?? Har allt kvar sen jag var barn...förrådsdörren buktar ut men vad gör det?

    Röster: 8 11,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    69

Islandshästryttare

Trådstartare
Har börjat gå igenom källaren inför flytt och jösses vad mycket man sparar på som man tror är bra att ha....:D Har varit flera vändor till miljöstationen idag för att det är saker som inte är till nytta för någon annan och fler lär det bli imorgon. Har verkligen bestämt mig för att jag inte ska ha med något som jag inte har nytta av. Har också blivit en hel del böcker och prylar som vi ska skänka till Myrorna och en del kläder som vi kommer att lägga i insamlingsboxar för kläder. Känns fint att det kommer till nytta hos andra helt klart.Har ju helt klart inte rensat allt för mycket när vi flyttade sist för 10 år sen, vi började inte i tid så allt blev bara inslängt i det nya förrådet. Så nu är det 20 års samlande vi går igenom. O_o Finns ju en del liksom....:laugh:

Hur har ni det i era förrådsutrymmen? Är ni såna som rensar kontinuerligt eller har ni också samlat på er mycket?
 
Det är alldeles för länge sen vi rensade i garage och förråd. Garderoberna rensade vi nyligen. Vi pratade faktiskt senast idag om hur vi på bästa sätt ska rensa i förrådet och sen i garaget.
 
När vi flyttade hit för ca 4 år sedan slängde vi inte alls så mycket som vi borde, utan konstaterade att "det gör vi sedan". Resultat? Överfulla förrådsutrymmen som man knappt inte har kommit in i. Vi gjorde ett jättejobb i somras. Körde flera vändor till tippen. SÅ befriande :) ! Det är inte perfekt ännu, men nu är läget i alla fall hanterbart..... :D
 
Jag har gjort det nu under julen. Vi flyttade till nuvarande boende lite provisoriskt så har haft mycket i flyttkartonger i förråd. Provisoriskt blev till fyra år men nu bygger vi hus som vi förhoppningsvis flyttar till hösten-21. Rensade nu eftersom vi vet lite mer hur vi kommer bo. Hoppas på att slippa ha massa saker i lådor framöver då jag egentligen sällan sparar saker som vi inte använder. :)
 
Jag rensar kontinuerligt hela tiden. Tyvärr har jag ändå en massa lådor stående i garaget, men det blir mindre och mindre. Vi flyttade till huset för snart 4 år sedan och renoverar fortfarande. En hel del grejer ligger nedpackade för att jag tror att jag kommer vilja ha dem när renoveringen är klar - men det kommer nog inte hända ☺️
 
Sett till de senaste 14 åren har jag bott på ett och samma ställe som längst i fyra år, och jag har sagt flera gånger att det bästa med flyttarna är just att det blir regelbunden rensning. Tycker det är skönt att rensa ut och bli av med saker till tippen och second hand.
 
Har inte rensat mitt förråd sen jag flyttade in för 17 år sen. Har mest tomma flyttkartonger där.
Brukar undvika att samla saker där utan sparar bara det jag absolut vill ha kvar och resten lämnar jag till Stadsmissionen utan att gå omvägen via förrådet först.
Har ett litet förråd med snedtak så kan inte spara ”allt”.
 
Bor på familjegården som jag ärvde med inventarier... need I say more? :angel: Jag har en fruktansvärd yta i ekonomibyggnaderna och har INTE rensat som jag borde. Ena ladan är ok men behöver en till genomgång. Andra ladan är en katastrof men förhoppningsvis ska min kusin hjälpa mig i sommar (jag orkar det inte själv... för många minnen dyker upp så jag kommer av mig). Inne i huset är det ok förutom kattvinden som behöver sista rycket på rensningen.

Pappas gamla slakteri är fullt med sten... jag har en tendens att ta hem jobbet :D
 
Bor på gård där förra ägaren lämnade allt. :angel: jag är ganska duktig på att rensa, men sambon är motsträvig och gillar att ta hem grejer som är "bra att ha". I sommar ska det i alla fall städas upp ordentligt i logen, vilket förhoppningsvis kommer leda till en rejäl rensning.
Alltså sambos med sina "bra att ha"-grejer! Jag skrev någon rad om just det men tog bort innan jag postade inlägget.
Är lite nervös över hur det kommer att gå nu när vi flyttar till hus och både får större förrådsutrymmen och antagligen inte kommer att flytta på många, många år 😅
 
Jösses vad en del av er som svarat är duktiga på att rensa. När jag var yngre så flyttade jag under en period en gång om året under fem års tid. Då var jag jätteduktig på att ha minimalt med saker. Nu har jag inte riktigt samma driv.

Har pluggat när jag var lite äldre en YH-utbildning och jag har äntligen lämnat in mina kursböcker till försäljning på Campusbokhandeln. En del var för gamla för att de skulle ta emot dem de slängde jag. Har fått sålt en del med så det känns ju bra!

Idag blir det fortsättning i källarförrådet. Har en känsla av att jag ändå sparar för mycket. :angel::D
 
Rensade otroligt mycket inför flytt från litet till minimalt i våras. Och så hade jag fruktansvärt mycket på min mammas vind (farligt att ha en närstående med en vind på typ hundra kvadrat!) som jag rensade ner till en låda. Även saker som inte var i förrådet rensades hårt. Väldigt skönt! Nu äger jag bara saker jag behöver och använder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 890
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 245
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Montevideo
  • Framridning inför träning

Omröstningar

Tillbaka
Upp