När rensade ni källare/vind /förrådsutrymme sist?

När rensade ni källare/vind/förrådsutrymme sist?

  • Rensat under de sista sex månaderna

    Röster: 33 47,8%
  • Det var 7-12 månader sen

    Röster: 4 5,8%
  • Det var 13-24 månader sen

    Röster: 10 14,5%
  • Längre sen

    Röster: 14 20,3%
  • Rensa?? Har allt kvar sen jag var barn...förrådsdörren buktar ut men vad gör det?

    Röster: 8 11,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    69
Vi flyttade i somras så vi har en pågående utrensning :rofl: Hela förra våren rensade vi vårt gamla hus, dit vi flyttade var det även grejer kvar, inte fullt överallt men en hel del. Så rensningen fortsätter helt enkelt, vi har mindre förvaringsmöjligheter med rumstemperatur vilket gör att vi måste gå igenom sånt som behöver stå så och fundera på vad vi behöver ha kvar och inte. Nu ligger båda barnen i startgroparna för att flytta hemifrån på olika sätt så en del sparas för det.

Vi är helt enkelt till tippen regelbundet, men jag är rädd att det kommer att minska framöver, vi är båda experter på att "det kan vara bra att ha":crazy:
 
Rensar litegrann ibland, men absolut inte så mycket som skulle behövas. Var till tippen häromdagen senast med en hästkärra med julgran, ett par möbler att slänga och då fick jag med lite extra från källaren till exempel. Med ett barn nu och en förhoppning om ett till nån gång i framtiden så blir det just nu väldigt mycket baby-saker som sparas, men vi har platsen, så det tänker jag att jag kan rensa när vi känner oss klara med barn. Resten skulle jag verkligen behöva rensa ordentligt.
 
När jag flyttade för något år sedan rensade jag ut en del böcker. Men källarförrådet är luftigt. Jag har en hel del saker - men det är rätt stabilt, jag köper faktiskt inte så mycket att någon större utrensning är nödvändig.
 
Jag ska tillägga att en stor orsak till varför vi har en massa pryttlar sparade är att vi sparat en del möbler och husgeråd från dödsbon, med planen att det ska kunna finnas något för våra barn att starta med när de ska flytta hemifrån. Att köpa allt nytt är en stor kostnad. Vill de ta kostnaden och köpa nytt får de göra det själva, men vi kan hjälpa dem med ett startkit så de inte måste.
 
Vi har under senaste två månaderna gått igenom nästan alla utrymmen, källarförråd, vindsförråd samt lägenheten.
Vi planerar flytt till hus och vill inte behöva rensa när vi packar, lite absolut men inte i större omfattning.

Det vi har kvar är ett skåp och köket.


Det har varit otroligt befriande att rensa och få koll på vad som finns i skåp och lådor.
Vi har skänkt mycket till Erikshjälpen, sålt lite grann, och sen även kört saker till återvinning.
Våran framgångsfaktor har varit en plats i taget, tex ett skåp, då känns det inte så övermäktigt. Vi har även gjort det tillsammans för att besluta prylarna öde gemensamt.
 
Har alldeles för mycket. Bland annat vet jag att vi har nån kartong var med kläder. Kläder som legat nerpackade i 10 år i år. Kommer skänka bort dom som dom är, ingen idé gå igenom efter denna tid känner jag. När jag ska få tid att rensa är dock en annan sak...
 
Jag är en kontinuerlig medlem i tråden "Hjälp jag har för mycket prylar" och rensar konstant. Men ibland får jag ett riktigt ryck och det blir ordning och reda ett tag, sen har jag likt förbannat en massa prylar. Jag fattar inte hur det går till!
 
2014 flyttade jag 50 mil bort från en liten gård på landet till en liten tvårumslägenhet. Då rensades det. Rejält.
2016 flyttade jag tillbaka samma vända fast inneboende i mammas hus, rensades inte. Ett halvår senare, mitten av 2017 flyttade jag till en trea och har bott här sedan dess. Kände mig så nöjd med att ha ett välstädat och ordentligt förråd. Sedan har tiden gått och ALLT hamnar där. Har inget körkort så där finns kartonger som borde kastas, något som gått sönder men är för stort för att bära med sig osv.

Brukar ge barnens urvuxna kläder till mamma som har det till mina syskonbarn, men hon hade plötsligt inte plats och så kom corona så alla kläder hamnade i förrådet, pulkorna barnen är för stora för, deras inlines de inte använder längre, några cyklar, hundkorgar som inte används, lite hästsaker....

Jag måste städa förrådet inser jag. Är aldrig där eftersom det är kaos och orkar inte se det....
 
Vi hade ett hus pa over 280 kvadratmeter och ett hus pa precis under 200 kvadratmeter (i Mellanostern) som det mesta fanns pa stallvinden nar jag (Maken jobbade fortfarande i mellanostern) salde garden och flyttade hit ... Hit ar en ganska liten villa pa 140 kvadratmeter:cautious:

Jag rensade som skjutton nar jag packade garden i forvarings "boxar", och tog hundar och hast hit till Oregon. Sedan rensade Maken och jag som skjutton nar vi kopte och flyttade in i huset. Just nu rensar jag "skrap garderoben" och hittade till min forvaning 5 flyttkartonger fran lasset som gick fran mim mamma efter hon dog, till mig i South Carolina. :cautious:

Det ar nastan bara bilder ... och kanske lite annat ocksa🙄 Jag kommer inte alls ihag langre exact hur jag packade da i Sverige. Nu slanger jag sa mycket som mojligt igen ... Det jag inte tror att mina barn ar intresserade av att ta over aker nu ut om jag inte ar mycket fortjust i det. 🧐
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 269
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Förhållandetråden
  • Flyga långt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp