När såg ni att er tik var dräktig?

Sv: När såg ni att er tik var dräktig?

Min papillontik (foderhund) var lurig i sin första dräktighet. Vi märkte inget på henne förrän ca 1 1/2 vecka innan beräknad förlossning. Hon blev liite rundare om magen bara. Vi skulle lämna henne på kenneln en vecka innan beräknad förlossning, men bara någon dag innan hon skulle få åka dit började hon bädda hemma hos oss så vi fick köra henne i ilfart till kenneln och samma natt så födde hon en död liten hanvalp.

Idag har hon två små tikvalpar på snart 4 veckor ;) Denna gången märkte vi dräktigheten redan efter 3 veckor ungefär, hon började äta mer, vulvan var svullen och magen blev rejält mycket rundare. De sista veckorna kände vi även valparna sparka. Och även denna gången födde hon för tidigt, vilket innebar att de var väldigt små (tik 1 80 gram och tik 2 88 gram). Men de har vuxit till sig och är jättefina och normalstora nu :)

Hur långt har din tik gått nu om hon är dräktig? Om du inte känner så mycket så kan det ju hända att det inte är så många valpar!? som för oss första gången...det kan var lite lurigt ibland, men jag hoppas att allt går bra och att det finns några valpar i magen på din tik!
 
Sv: När såg ni att er tik var dräktig?

i morgon är det 63 dagarsen parningen
 
Sv: När såg ni att er tik var dräktig?

Gammal tråd men jag är nyfiken hur det gick :)
Är själv i samma sits nu och undrar om min är dräktig...
 
Vi hoppas att vår söta tik är dräktig men ska i morgon åka till veterinären och göra ultraljud , Hon är i dag ca dag 34 sen parningen så vi hoppas då hon inte vill äta och är gosigare en vanligt och sover mycket.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 123
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 932
Senast: mysboll
·
Hundavel & Ras Nora är konstaterat dräktig och idag på dag 33, dvs slutet av vecka 4 om jag har räknat rätt. Jag har ingen erfarenhet av dräktiga tikar...
Svar
16
· Visningar
2 284
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 576
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp