När ser man magen?

majola

Trådstartare
När får ett sto som är dräktigt en mage så att det syns? Visst växer fölet allra mest de sista månaderna, men lite borde väl magen synas också i början av dräktigheten?
 
Tycker ofta att man ser det som en "annorlunda form" på magen efter 2-3 månader, men det kan ju vara för att man VET att stoet borde vara dräktigt....

Annars tror jag det är lika olika som på människor. Det finns ju en del som ser gravida ut redan efter 6 veckor och andra är inne i femte månaden innan det syns...
 
Håller med föregående skribent :)
Det är väldigt idividuellt.
Vi har två dräcktiga ston här hemma.
En av dem ska föla i slutet av februari, den andra i början av april.
Det stoet som ska föla i april ser ut som hon ska ha om en månad :crazy: . Det andra stoet syns det nästan inte alls på.

// Anna
 
På min syntes det INGENTING när hon var i 6e månaden... sen började magen komma. Kika gärna på bilderna från april, fölet är fött i mitten av juni.

Äpplet april 2003
 
på mitt sto syntes det inte alls!! hon hade ämdå fri tillgång till hö som var analyserat. men i vanliga fall så brukar det synas i ca 7-8månaden
 
Mitt sto som är beräknad att föla i maj har de senaste veckorna fått en annan form på magen. Hon är väl inte märkbart tjockare men magen har liksom "ramlat bak" på henne.
 
min förstföderska som ska ha i april ser ut som om hon skulle kunna föla i morgon. :crazy: undrar oom jag får in henne genom stalldörren på slutet. De andra som ska föla i mars och maj ser ut som vanligt. :rofl:
 

När mitt shettisssto var dräktigt så såg man magen redan 2 efter månader. men det kan ju vara inbillning, men jag är nästan säker. :love:Hennes föl är snart 6 månader nu. :love:
Fanny heter shettisen och hennes hingstenföl heter Forever .. !! :bump: goingen min:)

//sofie
 
Jag tycker inte det syns nåt särskilt på mitt sto.. hon är i 7e månaden. Magen är liksom lite bredare långt bak.. jag tycker i alla fall att det ser annorlunda ut än bara bete/hö mage :smirk: Helt övertygad om att det är ett föl därinne är jag inte - hon är inte kollad sen dag 36 så vad som helst kan ju ha hänt :p
 
Jo, och flera andra har kommenterat det oxå.

Men du skulle se Candela i vårt stall, en gammal fölmärr på 15 år som fått x antal föl och ej är riden de senaste 10 åren pga skada. Där kan man snacka om hängmage. :rofl: Hon är beräknad till början av april.
 
Låter som nordisen i vårat stall då... Hon är ej riden på flera årdå hon har haft föl flera år i rad, dock ej dräktig nu.Dom har nyss börjat sätta igång henne. Men snacka om mage, man kan tro att hon ska ha när som helst... :D
 
Din häst har inte så länge kvar då... :)
Första veckan i mars :) Vad det gäller magen tycker jag den ser olika ut från dag till dag :smirk: men det är väl inbillning :D Ibland buktar det ut här och ibland där. Fast nu börjar det faktiskt synas ordentligt... :love:
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 206
Senast: caballus
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp