När ska jag hälsa??

T

Trassel_tösen

Ska jag vänta med att hälsa efter hon har sagt vem jag är och vilken häst jag har? Eller efter "varsågod och rid" eller innan det? snälla hjälp mig, ska tävla på söndag!!
/L
 
hmm.. tror du kan göra både innan och efter.. eller inte både och då..
 
Om du absolut ska envisas och hälsa så gör det så fort du kommer in, skitsamma om domaren hunnit presenera dig eller inte.
 
Det brukar väl vara så att man rider in, rider några varv för att bekanta sig med hindren, domaren säger vem man är o vilket häst man rider, du rider och hälsar på domaren, och efter det brukar han/hon hälsa på dig och säger varsågod och rid.
Men man kan vara lite nervös så rid som du känner för när du kommer dit :smirk:
Lycka till på söndag! :rofl:
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 100
Senast: Jerseyite
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
813
  • Artikel
Hästnyheter På söndag är det en stor dag för de som har lyckats kvala in till Life After Racing Trophy genom Stockholms Cupen, arrangerad av...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Liksom i första kvalet tog det sin lilla tid innan de enorma startfälten i Lanaken var i mål i fredagens andra UVM-kval i belgiska...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp