När ska man gå tillbaka till jobbet?

Jag startade ju en tråd om detta förra gången jag var sjuk, men tycker väl inte att jag blev så jätteklok egentligen. När jag sjukanmälde mig i tisdags så sas det att jag skulle tillbaka till jobbet på fredag, i morgon alltså, preliminärt. Men jag vet inte. I morse när jag vaknade så kände jag mig ändå klart friskare än tidigare. Men jag snorar ändå förfärligt mycket. Så svårt det är att veta när man ska tillbaka till jobbet.
 

Fast inte har du väl snorat väldigt mycket i 2-3 veckor? Det låter konstigt.

Men du har ju lyxen att få prata med en sjuksköterska när du sjukanmäler dig, så det enklaste är väl att låta henne avgöra?
Jag har kunnat hålla mig från att snyta mig i flera timmar, men sen när jag snutit ur har det kommit massor. Med tiden har det gått längre och längre tid mellan att jag behövt snyta mig.
 
Kan det vara pollenallergi?
Nej. Pollenallergi håller i sig. Förkylningar går över. Den här förkylningen beter sig likadant som den jag hade för en månad sedan, d.v.s. förbättras gradvis. Och jag har ingen rinnsnuva. Snoret är tjockt och jag behöver bara snyta ur ibland.
 
Jag har kunnat hålla mig från att snyta mig i flera timmar, men sen när jag snutit ur har det kommit massor. Med tiden har det gått längre och längre tid mellan att jag behövt snyta mig.
Vi har kanske olika bedömning på vad snora massor är. Det är kanske det som ställer till det för dig?

När jag snorar massor så snyter jag upp en hel toarulle på en förmiddag. Jag snyter mig alltså konstant då.Kan jag gå flera timmar utan att snyta mig så tycker om ute jag det är så mycket.
 
Tycker också det beror lite på vad man har för jobb. På kontoret eller när jag jobbade med gamla var jag hemma en dag extra. Hatar när folk kommer helt genomförkylda till en arbetsplats där man mer eller mindre sitter i knät på varandra. 😱
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 443
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 909
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp