När ska vi börja bli oroliga på riktigt?

Jag skickade detta, jag tycker iallafall att det är något man bör svara på:Visa bifogad fil 55124
Detta skickade jag i förmiddags, alltså innan jag började bli orolig...

det där meddelandet hade jag lätt kunna strunta i att svara på i ett par dagar, det innehåller inte direkt någon fråga och jag skulle ha uppfattat Coronagrejen som ett skämt.

Jag är rätt dålig på att svara på meddelanden och har nog kunnat känna ungefär som din bror när jag var yngre. Idag skulle jag ha förståelse för att människor blir oroliga men det där messet skulle som sagt inte få mig att förstå det.

Om jag var du skulle jag prova att skicka ett meddelande och skriva rakt ut att jag är faktiskt oroligt, hör av sig så att vi vet att du lever.

Hoppas att ni får kontakt snart ❤️
 
Förstår verkligen din oro.
Ska in till Malmö imorgon, kan köra bort mot limhamn och se om han är Hemma? Om hans cykel/bilr parkerad, förutsatt att du vet vad han har såklart

Bil har han inte, den sålde han nu när han fick nya jobbet och kunde cykla. Vad han har för cykel har jag ingen aning om då han köpt den där, hans riktiga träningscyklar står kvar hemma i mitt förråd iom att han bara hamnade i kollektiv först när han flyttade ner så tog han bara med sig några väskor med kläder typ och datorn, det var ju fullt möblerat. Sen fick han egen lägenhet och skulle komma upp och hämta alla grejer men då kom coronan. Och nu när vi får resa så ska han som sagt byta lägenhet igen så han tyckte inte det var någon idé att hämta grejerna förens han kommit in i nya lägenheten. Säng och soffa har han köpt nytt där nere, men jag har nästan all inredning, massa kläder, köksbord/stolar, och som sagt alla cyklar kvar hemma.

Han ska jobba mellan 7-16 typ, kan flexa nån timme sa han, så då ska han vara på jobbet.
 
Jag förstår din oro men det där smset du skickade hade jag inte heller svarat på. Jag är rätt dålig på att svara på mess och tycker inte det kändes så mycket att svara på. Coronagrejen hade jag tagit som ett skämt. Jag hade ringt och svarade han inte så hade jag skickat en direkt fråga om hur han mår och att han ska höra av sig.
 
Jag bor inte i Malmö men känner folk där så hör av dig så kanske vi kan lösa nåt. Eller så ring 114 14 och berätta att du är orolig. Men då bör du ha en adress till honom. De vet precis hur de ska agera.

Adress har jag så det är lugnt. Däremot så har jag ingen aning hur eller vart det ligger eftersom jag aldrig varit i Malmö. Tack! ❤️
 
Det behöver ju inte vara något som har hänt men absolut att du ska få tag på honom imorgon dagtid senast och ta hjälp härifrån. Öppnar han inte dörren eller de på jobbet vet inte var han är så ring polisen.
 
Jag förstår din oro men det där smset du skickade hade jag inte heller svarat på. Jag är rätt dålig på att svara på mess och tycker inte det kändes så mycket att svara på. Coronagrejen hade jag tagit som ett skämt. Jag hade ringt och svarade han inte så hade jag skickat en direkt fråga om hur han mår och att han ska höra av sig.

Nej, jag skickade som sagt det innan jag blev orolig. Då var det bara mamma som var orolig, vilket hon blir väldigt lätt. Jag var beredd på ett svar inom någon timme, eller att han kontaktade/swishade mamma iallafall när han läste det. Men jag checkade nyss av med henne och hon hade inte hört något.

(Och som sagt, det handlar om att han vanligtvis swishar henne varje månad, vilket han inte gjort och därför hon är extraorolig. Det handlar inte om att hon vill nå honom eller att jag nämner swish bara för att han inte skickat pengar. Ser att det kanske kan misstolkas när jag nämner här och var att han inte swishat..)
 
Nej, jag skickade som sagt det innan jag blev orolig. Då var det bara mamma som var orolig, vilket hon blir väldigt lätt. Jag var beredd på ett svar inom någon timme, eller att han kontaktade/swishade mamma iallafall när han läste det. Men jag checkade nyss av med henne och hon hade inte hört något.

(Och som sagt, det handlar om att han vanligtvis swishar henne varje månad, vilket han inte gjort och därför hon är extraorolig. Det handlar inte om att hon vill nå honom eller att jag nämner swish bara för att han inte skickat pengar. Ser att det kanske kan misstolkas när jag nämner här och var att han inte swishat..)
Avvikande beteenden oavsett vad de handlar om är helt rimligt att reagera på.
Tycker ändå att du ska försöka sova inatt och börja med projektet finna brodern imorgon bitti.
 
Det behöver ju inte vara något som har hänt men absolut att du ska få tag på honom imorgon dagtid senast och ta hjälp härifrån. Öppnar han inte dörren eller de på jobbet vet inte var han är så ring polisen.

Nej, normalt sätt så hade jag inte varit orolig att vi inte har hörts av på ett tag. Det händer inte allt för ofta tyvärr. Och som sagt så kan både mamma och pappa ringa 10 ggr och kanske få tag på han en av dom. Mamma har skickat många sms som är osvarade så hon och pappa har liksom accepterat att han är väldigt väldigt svår att få tag på. Och innan detta jobb han har nu så jobbade han skift så vi hade ingen aning om och när han jobbade.

Sen varje löning så swishade han pengar och då såg ju mamma att han levde så hon blev lugn. Men nu är det som sagt 9 dagar sen lönen kom och han har inte swishat, och mamma skrev i förrgår och påminde honom, fortfarande inget svar och ingen swish. Det är liksom det som är otäckt, inte att han inte har svarat på sms/i telefonen, för det hör till vanligheterna.

Nu har jag ju även skrivit till han på Messenger där jag kan se när/om han läser iallafall. Bara jag ser att han läst så skulle jag känna mig lugnare. Har skrivit att vi är oroliga så jag tycker han borde höra av sig när han ser det, men att bara se att han läst det vore en lättnad.
 
Förstår din oro, men ibland kan det ha naturlig förklaring. När min lillebror pluggade i Malmö så plötsligt försvann han, svarade inte på telefon, jag och min syster fick spader. Messade, skrev på hans FB, MSN osv. Iofs så svarar han alltid när man ringer eller messar vilket gjorde oss ännu mera oroliga. Jag var på väg ner när vi äntligen fick tag på honom och han hade tappat sin mobil i vattnet :meh:
 
Behöver du mer hjälp av något slag är min man polis i Malmö, vi är bara ett pm bort om vi kan hjälpa till!

Det vore guld värt! :heart Känns lite vemodigt att kontakta polis och dra igång något när han antagligen (och FÖRHOPPNINGSVIS) lever och mår bra, men bara förlagt mobilen och har mycket runtomkring nu när han ska flytta igen sista augusti, men får vi inte tag på honom under morgondagen så måste vi ju. Grejen är att han kommer ju bli skitarg och tycka att vi vill ha kontroll på vad han gör typ, men vi är ju oroliga på riktigt...

Han ser det väll inte så alls gissar jag. Han tycker väll att allt är som vanligt och vi borde förstå att han har fullt upp nu med jobb och flytt och inte kan sitta med telefonen i handen ”hela tiden”.
 
Bil har han inte, den sålde han nu när han fick nya jobbet och kunde cykla. Vad han har för cykel har jag ingen aning om då han köpt den där, hans riktiga träningscyklar står kvar hemma i mitt förråd iom att han bara hamnade i kollektiv först när han flyttade ner så tog han bara med sig några väskor med kläder typ och datorn, det var ju fullt möblerat. Sen fick han egen lägenhet och skulle komma upp och hämta alla grejer men då kom coronan. Och nu när vi får resa så ska han som sagt byta lägenhet igen så han tyckte inte det var någon idé att hämta grejerna förens han kommit in i nya lägenheten. Säng och soffa har han köpt nytt där nere, men jag har nästan all inredning, massa kläder, köksbord/stolar, och som sagt alla cyklar kvar hemma.

Han ska jobba mellan 7-16 typ, kan flexa nån timme sa han, så då ska han vara på jobbet.
Ring till Malmö universitet och förhör dig om han är där, kanske han inte ens varit på jobb senaste dagarna.

Hoppas verkligen ni får svar från honom snart
 
Det vore guld värt! :heart Känns lite vemodigt att kontakta polis och dra igång något när han antagligen (och FÖRHOPPNINGSVIS) lever och mår bra, men bara förlagt mobilen och har mycket runtomkring nu när han ska flytta igen sista augusti, men får vi inte tag på honom under morgondagen så måste vi ju. Grejen är att han kommer ju bli skitarg och tycka att vi vill ha kontroll på vad han gör typ, men vi är ju oroliga på riktigt...

Han ser det väll inte så alls gissar jag. Han tycker väll att allt är som vanligt och vi borde förstå att han har fullt upp nu med jobb och flytt och inte kan sitta med telefonen i handen ”hela tiden”.
Eller så får han sig en tankeställare.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 183
Senast: kubikmeter
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 135
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 812
Senast: mars
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp