När skall folk lära sig rida innan de skaffar häst?

Sv: När skall folk lära sig rida innan de skaffar häst?

Usch och fy för sånt :/
Visst, det är inte deras fel att de är okunniga MEN när någon säger; hej du, det där är inte rätt, då kanske man ska haja till och tänka efter lite vad man gör och be om hjälp av någon duktig.
 
Sv: När skall folk lära sig rida innan de skaffar häst?

Håller med om att det är förskräckligt när hästägare sköter sig på detta viset och i detta fall verkar det helt klart att tjejen borde vara mer kunnig med ridning innan hon sätter sig upp och tror hon är hur bra som helst på egen häst. Och modern borde ändra attityd...

Men, om jag tar fasta på rubriken där det står "När skall folk lära sig rida innan de skaffar häst" så vill jag även påpeka att har en person rätt inställning och attityd behöver en person inte vara hur skicklig som helst att rida för att skaffa häst. Jag tror inte att man i år som man ridit kan mäta hur "kompetent" en person att ha häst är, utan det beror väldans på hur kunniga folk man har att rådgöra med när man stöter på problem, om man fortsättningsvis tänker rida för tränare fast man skaffat häst, om man är mån om att sköta hästen och har vanligt "bondvett".

Som med så mycket annat så håller mottot "vill man så kan man" även här.:)
 
Sv: När skall folk lära sig rida innan de skaffar häst?

Åh nej, stackars ponny :( Tyvärr har jag också sett många såna ryttare.

Sen tycker jag även att ponnyryttare som nyss har köpt egen ponny och ska tävla hoppning också bör lära sig lite. De flesta hoppar flera gånger i veckan, rider ut resten och typ ett pass "dressyr" i veckan. Sen ska de tävla såklart. Ser hemskt ut med ponnysarna som inte har någon överlinje öht och inga muskler i ryggen bara för att ryttarna inte orkar lära sig rida dressyr på rätt sätt.

Nu säger jag inte att alla är såna, men det finns ju ;)
 
Sv: När skall folk lära sig rida innan de skaffar häst?

Verkligen helt underbara stallägare.. Imponerande.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
954
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 850
Senast: Solstig
·
Ridning Satt och fundera häromdagen på att jag nästan alltid har lättare att hålla balansen när jag rider mindre hästar som C ponnys eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 555
Senast: Krummi
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 836
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp