När tankar du?

alazzi

Trådstartare
Jag kör med säkerhet först och tankar helst långt innan jag hamnar på reserven. Min dotter vill max betala 40 € per tankning så hon tankar oftare.
 
Reserven? Jag vill helst inte ha mindre än halva tanken även om jag inte ska köra jätte långt. Lyser lampan är det.. ångest :nailbiting: Samtidigt laddar jag inte min mobil fören den är på 1% eller död, så vet inte hur hjärnan fungerar. Kör dock inte så ofta, och tankar desto mindre (delar bil haha)
 
Reserven? Jag vill helst inte ha mindre än halva tanken även om jag inte ska köra jätte långt. Lyser lampan är det.. ångest :nailbiting: Samtidigt laddar jag inte min mobil fören den är på 1% eller död, så vet inte hur hjärnan fungerar. Kör dock inte så ofta, och tankar desto mindre (delar bil haha)
Jag rullade in på macken med 5 km kvar enligt digitala mätaren. Då var jag nervös!

I normala fall tankar jag när det är typ 1/4 kvar. Kanske något mindre.
 
Jag kör med säkerhet först och tankar helst långt innan jag hamnar på reserven. Min dotter vill max betala 40 € per tankning så hon tankar oftare.

Jag tankar oftast i 500kr vid lön, sen får jag klara mig på det. Ibland är det rött tills nästa lön, ibland inte. :p
 
Nu tankar jag inte längre men ytterst sällan mindre än 1/4 kvar. Jobbets bilar lämnas med minst 3/4 men det är lite olika följsamhet på det.
 
Har 8 mil från stan och tillbaka, så har koll på vad som är minsta att ge sig hem med för att kunna ta sig tillbaka till macken. Mätaren är osäker i de lägre regionerna så räknar med viss marginal för felvisning. Runt 25%, lite beroende på var jag är och vart jag ska, behöver jag ha en plan för när tankningen ska ske.

Kör nästan bara i närområdet med kända avstånd mellan mackarna och tämligen planerade resor. Annars vill jag ha mer marginal. Likaså om en kör med släp då jag inte har samma koll på vad den kommer dra, eller har andra skäl att vilja slippa stanna extra under en viss resa.
 
Jag kör med säkerhet först och tankar helst långt innan jag hamnar på reserven. Min dotter vill max betala 40 € per tankning så hon tankar oftare.
När jag har 15 mil kvar. Jag har fått lära mig att den riktiga bensinmätaren inte går att lita på efter fulltankad sår det minst 10 mil innan nålen rör sig..

Förra bilen tankade jag så sent som möjligt typ. Jag har 10 meter till macken och måste åka förbi för att ta mig nånstans..
 
Oftast när jag närmar mig reserven. Vet jag att jag ska iväg längre så brukar jag tanka upp helt spec. om jag är osäker på om jag tar mig fram och tillbaka.

När jag tankar blir det alltid full tank direkt. Så behöver jag inte tanka lika ofta. Förhoppningvis.😅

Sommartid är jag inte lika noga, men på vintern när det är kallare vill jag ha minst 1/4 när jag ska iväg någonstans (spec. lite längre resor) utifall det hänt något längs vägen, så jag kan ha värmen på utan att själv bli stående sen pga tom tank. 😅
 
Varje fredag efter jobbet åker jag och tankar (och handlar) inför helgen innan jag åker hem.

Kör ca 50-55 mil/vecka om jag inte gör någon extratripp.

Enda gången det lyst rött är när jag bytte tank på bilen och verkstaden pytsade i minimalt med bensin i den nya..
 

Liknande trådar

Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Fick min tensapparat idag glömde att ställa en fråga och tänkte om någon här vet. Det står att man kan behandla max tre gånger per dag...
Svar
0
· Visningar
253
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 866
Senast: Sel
·
Fritid Min dotter fyller 13 år på lördag och hon önskar en hemmabio kväll med hela familjen. Hon vill helst se en skräckfilm säger hon men med...
2
Svar
33
· Visningar
1 166
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp