När tar ni in era hästar??

B

Bessie

Har för mig att det redan finns en tråd om detta :confused: men men...
Jag vill helst inte ta in min kuse än men det är ju svinkallt ute under nätterna och mornarna. Och betet är slut.. trist att börja mocka igen :crazy:
 
Våra tre har fått komma in på nätterna nu när det varit regn och blåst.
Så nu står dom inne på natten och ute heeela dagen!!
Dom har gått ute dygnetrunt sen slutet av maj....det märks att dom är glada över att vara inne nu...speciellt på den stora "mesen" som avskyr regn och lera :D

//Becky :bump:
 
Smaksak, vi tog in våra nu till helgen. En del var litet snoriga - kanske från -1 till + 15, men hästar är ju oftast inte ömtåliga på det viset. En del sätter på täcken nattetid. Jag tycker att det är kul att mocka!!! - konstigt va?
 
Tycker inte heller att det är så farligt att mocka..går snabbt....fast min ponny är super renlig...bajjar på samma ställe...å kissar på samma.. :) *duktig ponny*

//Becky :banana:
 
I mitt stall erbjuder vi mockning from 10 sep, men de flesta inackorderade vill ha sina hästar så länge det är möjligt, dock med täcke på nattetid, men nu ska det ju bli varmare :banana: :banana: Att mocka 5 eller 10 boxar det gör det samma, men 1 box är en dröööm!
 
d var frost här hos oss i natt..kallt enligt mejj!!!! burr...fast hästarna stog inne... :p
 
Jag har tagit in mina gjorde det förra helgen, tycker att det är roligt att mocka igen när man har vilat sej hela sommaren. Pållarna verkar också glada åt att få vara inne och sova i gosig halm.
Men ännu så går dom ute så länge som möjligt på kvällarna, tar in dom när det börjar mörkna om det passar med ridtider osv.
Vi har bete kvar så på morgonen går dom bara ut jag behöver inte fodra innan, det tycker jag däremot är väldigt skönt för om jag är trött släpper jag bara ut dom och går och lägger mej igen. :)
 
Min häst går inne på nätterna nu(sen torsdag förra veckan). Tycker att det är skönt att få börja mocka igen. Få lite ordning på tillvaron. :)
Men han får fortfarande gå ute länge om det inte är jättedåligt väder.
 
min får gå ute hela september, tycker bara det är bra om dom går ute så länge som möjligt, och hästarna trivs med det också.. dom älskar sin hage och bryr sig inte det minsta om regn och lite blåst.. :)

vet folk som tog in sina hästar för en månad sen och satte på vintertäcke och allt möjligt.. tycker jag ite låter riktigt vettigt. min häst får i alla fall vara häst.
 
Vi tar aldrig in dem. Vi har lösdrift med sommarhagar och vinterhagar.

Hästarna älskar att vara ute. Äter och :( bajsar inne bara!
 
vi har några som fortfarande går ute, några som bara stått inne på nätterna i en vecka och några som har stått inne på nätterna hela sommaren. min är en av de som stått inne på nätterna hela sommaren så jag har haft "ordning på tillvaron" ett bra tag nu! :D
 
Om det är gott om bete i hagarna och hästarna kan söka skydd vid regn och blåst så tycker jag definitivt att de kan gå ute i princip hela september. Men öppna blåsiga hagar och lite bete är ju inte idealiskt. Själv har jag tagit in mina eftersom betet inte är så bra längre. Sen kan man om hästen är frusen naturligtvis ha täcke på natten.
 
Mina går ute fortfarande och får nog vara ute resten av september också.Jag har bete kvar men har börjat ge lite hö till natten.Täcken på nätterna bara om det regnar.
Rex
 
helt installade (dvs varje natt) sedan två veckors tid. Innan dess inne vid regnrisk (pga fölet).

Valacken har ofodrat regntäcke ute, och tunnt thermotäcke inne (kallstall, och två frostnätter i rad nu)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 984
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 394
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 126
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp