När vet man om katten blir långhårig??

CA

Trådstartare
Min kattunge (moder Tuss Diamond (skogis) ) när blir han långhårig?? Han e lite fluffig nu efter attungepälsen, men när blir han "riktigt" långhårig?? :confused:
 
Är pappan långhårig eller korthårig? Bara för att mamman är långhårig behöver inte hennes avkomma bli långhårig. Det beror litegrann på vem som är pappa också. Långhår nedärvs recessivt dvs det krävs ett anlag från mamman och ett från pappan för att avkomman ska bli långhårig. Om pappan är korthårig och bär på anlag för långhår kan avkomman bli långhårig, men om en korthårig pappa inte bär på anlag för långhår bli avkomman korthårig.

Iaf, det kan ta ett tag innan kattungen får den riktiga pälsen. Ibland får man vänta ända upp till vuxen ålder innan det slutgiltiga resultatet presenteras. Du får helt enkelt vänta och se.
 
ok, då vet jag det=)
Hon har blivit tjuvbetäckt av en mellanlånghårig katt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 602
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 572
Senast: Caoimhe
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp