T

Tomaten

Flyttade min häst i går kväll, han är väldigt lugn o nästan "hemmastadd" så ajg funderar på att ta ut honom o rida lite på ett fält.
Vad tycker ni idioti eller? :confused:
 
Det känner du bäst själv.Ta det lungt bara så han får se omjivningen ordentligt.
 
nejdå. Jag skulle nog också ha gjort det.
Ta en promenad ute har ju aldrig skadat, och minn häst mår alltid bättre när den får komma ut och "känna på" omgivningen, även om hon också är väldigt trygg oavsett vart hon befinner sig.
Ut med dig! ;)
 
nej, varför skulle du inte kunna göra det??

jag vet att en del här förespråkar att man ska leda omkring sin häst i veckor/månader när namn flyttat på dem, har har ingen som helst aning om vad det skulle vara bra för.
hur gär man då om man ska åka och tävla, stallar upp de på tävlingstället i 3 veckor innan tävlingen.

Rid ut en liten sväng så h*n får se lite av omgivningarna eller på fältet, ha gärna någon med dig om du är lite osäker på hur h*n kan ragaera för allt det nya.
 
Du känner din häst bäst. Jag skulle helt klart rida på min häst och kolla in stället lite.

M.
 
Antingen en häst med ryttare eller någon som kan följa med på marken om Tomaten känner sig osäker.
 
ok... ja ska säga de te henne sen... (kanske ska me henne te stallet)
 
Ska själv flytta min häst om en vecka och tar han det lika lugnt som alla andra flyttar så rider jag nog en liten tur nästa dag.
Och som min icke hästintresserade mamma sa: när hästen kommer till ett ställe för att tävla, inte väntar man väl några dagar med att rida den då? :idea:

Men det är ju ändå individuellt hur hästen tar det.
 
det gick jätte bra, red i går. han trodde att han var på dressyr tvöling!
 
Va kul!!
Är han fortfarande lika lugn som förrut eller börjar de vända??
Som de såg ut på honom förut i dag så värkar de fortfarande lugnt!!! :) :)
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 345
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Meglio
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 973
Senast: SiZo
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 263
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp