nära vänskap

Just idag saknar jag verkligen den där självklara nära vänskapen jag var lycklig nog att ha som tonåring och ung vuxen.

Tänk att man kan känna så trots att man har både släktingar och vänner som man tycker om och är omtyckt av.

Jag saknar någon att nattvandra med i sommarskogen, någon att simma med medan regnet smattrar på vattenytan, någon att prata och tramsa med. Någon som orkar och vill vara med en länge länge.

Jag önskar mig singelkompisar med liknande intressen, och som inte önskar sig kärleksrelationer, som inte vill ha en specifik person att dela sitt liv med utan hellre vill vara en del av en liten familj av vänner.

Ibland är det bara så att man vill ha lite mer än man har och då får det väl vara så.

Jag har så mycket och är tacksam för det, men ibland bara måste man få ge uttryck för sina önskningar i alla fall.

Jag hoppas att resten av sommaren kommer att kännas lång och att de saker som är kvar att göra i blir lyckade och minnen att rista in djupt i hjärtat. Sådant man kan tänka på när man längtar efter något mer.

:heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 964
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 277
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
3 985
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp