Näringsriktig mat

Appen har ett värde som den kallar näringsbalans, som kan vara max 100. (Som är en av två "huvudindex" den visar, det andra är kcal intaget/kcal behov.)

När jag har lagt in nästan ett dagsbehov i form av enbart bröd och ris och får 36, så 40-50 över en dag låter väldigt enahanda.
:confused:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200921-193516_Samsung Health.jpg
    Screenshot_20200921-193516_Samsung Health.jpg
    63,7 KB · Visningar: 37
Varför tipsar så många om kalorisnål mat eller kolhydratsfattig mat när TS skriver att hon inte får i sig tillräckligt? TS har ju inte skrivit något om att hon behöver minska sitt intag eller att hon äter mer kolhydrater än hon behöver. Tvärt om.
Hoppas inte mitt tips tolkades som kalorifattigt, även om det är hyfsat få kalorier. Det jag tänkte med Vänskapssallad är att man gör en stor batch en gång, något som håller länge och bara blir bättre av att stå så att det är lättare att få i sig grönsaker (istället för att behöva fixa något varje dag) :)
 
Fortsättning:

Den verkar ta hänsyn till både macro- och micronutrienter när den beräknar "näringsbalans", för på min testdag här fick jag väldigt låga värden med en bra macronutrientfördelning bestående av väldigt få råvaror. Den studsade upp till det dubbla när jag la till bara några olika grönsaker, och visar följande:
(Det här är en dag med 67 i värde, 3 olika grönsaker behövdes för att nå det.)

Screenshot_20200921-195311_Samsung Health.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 567
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 120
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med innehållsförteckningar på mat är ju något man verkligen kan fascineras över, om man nu är lagd åt det hållet... :) Imorse...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: cassiopeja
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 928
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp