Näringsvärden i %?

Ketrawzc

Trådstartare
Sitter o försöker räkna foderstat men får inte till det!
Fodrar med Krafft Lucernpellets och ca/p intehållet står angivet i %. Jagkan inte hitta dem i g/kg foder som jag vill ha det... Matte är verkligen inte mitt specialområde och jag får inte till rimliga svar via mina uträkningar. Jag tror jag krånglar till det..... Kan nån vänlig ha mattelektion med mig?

Näringsvärden i %, säcken väger 25kg.
Ca = 1,3%
P = 0,3%
 
Det är faktiskt väldigt dåligt märkt hos de flesta. Blandade enheter, % utan o förtydliga eller ingen enhet angiven. Man måste ha lite koll på rimliga värden o grundskolematte för o hänga med. Inte lätt när man börjar räkna tex =/
 
Det är faktiskt väldigt dåligt märkt hos de flesta. Blandade enheter, % utan o förtydliga eller ingen enhet angiven. Man måste ha lite koll på rimliga värden o grundskolematte för o hänga med. Inte lätt när man börjar räkna tex =/
Nej jag håller på att bli galen.
Sen skulle det ju inte göra något om de ville bemöda sig att skriva ut hur många dl de går på ett kilo. Det är ju så olika och jag hinner glömma på ett år så måste väga om allting.
I-landsproblem :eek::banghead:
 
Om jag inte är dummare än vad jag tror nu,, så borde det varavrelativt lätt att räkna ut med procent.

För 1 kg foder, får du då 1000g×0,013 kalcium och 1000g×0,003. Fosfor ex ☺
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 372
Senast: mackan
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 321
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 598
Senast: Ladybug
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp