Näsplastik

Springsteen

Trådstartare
Är det någon här på buke som gjort en näsplastik och har lust att dela med sig av sin erfarenhet?

Jag är nästan helt säker på att jag vill göra en näsplastik. Det enda jag oroar mig för är narkosen. Tanken på att sövas ned gör mig riktigt olustig, men det är så vitt jag vet minimal risk om man är frisk?
 
Sv: Näsplastik

Jag har bara erfarenhet av sövning, och det var inga konstigheter alls. Tips kan vara att skippa morfin om det finns risk för att man inte tål det. Det är visst inte helt ovanligt (tex brukar sådana personer bli illamående av hostmedicinen Coccillana) och om man får morfin i samband med narkos/op så kan man må ganska illa efteråt.
Det tog mig en operation och en lunginflammation innan jag mäkte att jag inte tål det. Senaste gången sövdes/opererades jag utan morfin och jag mådde som en prinsessa :idea:
 
Sv: Näsplastik

Jag har blivit sövd ett par gånger och det har aldrig oroat mig, men det har gått bra alla gånger. En gång har jag mått illa efter narkosen, men det har väl varit det värsta.
 
Sv: Näsplastik

Själva narkosen är oftast ingen fara om man är ung och frisk, inte speciellt obehagligt heller. Har varit sövd ett flertal gånger och varit med om lite olika uppvaknanden... En del helt okomplicerade men även någon med kraftigt illamående och en gång med total förvirring och ångest.
 
Sv: Näsplastik

Jag är väl mest nervös för att man inte ska vakna upp igen, illamående och diverse gör ingenting!
 
Sv: Näsplastik

Jag är väl mest nervös för att man inte ska vakna upp igen, illamående och diverse gör ingenting!

Ingen fara, du märker nog inte om du inte vaknar ;)

Nej jag ska vara seriös. Jag har blivit sövd en gång. Jag var iofs rätt liten så jag minns inte sådär jätte mycket. Men det jag minns var att det gick hur bra som helst. Jag gjorde en öronoperation (rör) + tog bort polyperna. Själva uppvaket gick hur smidigt som helst. Jag som redan som liten var emetofob slapp illamåendet. Idag finns det ju medicin som man kan få om man mår illa också.

Det kommer nog gå jätte bra!
 
Sv: Näsplastik

Haha.

Att jag inte märker om jag inte vaknar gör väl inte så mycket, Tänker mest på vem som ska ta hand om hästarna om jag försvinner iväg. ;)
 
Sv: Näsplastik

Det är farligare att föda barn. Tre dödsfall per 100 000 förlossningar mot ett dödsfall per 100 000 sövningar, sist jag kollade på sådan statistik. Det är extremt ovanligt att som ung, frisk människa dö av narkos på en vårdinrättning i välfärdsstaten Sverige!

(Hon som dog på Citadellkliniken - detta fall kommer förr eller senare att dyka upp i tråden - ljög om sin medicinering och stoppade i sig läkemedel vars effekt förstärktes av narkosen med dödlig utgång.)
 
Sv: Näsplastik

Jag vill inte verka okänslig eller dryg men jag måste ändå fråga om det är ett ingrepp du vill göra helt av estetiska anledningar?
 
Sv: Näsplastik

Det är av helt estetiska anledningar! (Jag blev nockad för några år sedan och både näsa och läppar är förändrade.)

Imzork, tack för svaret!
 
Senast ändrad:
Sv: Näsplastik

Oj.
Tänk vad man kan uppfatta saker olika.
När jag sett bilder på dig ser jag inte ett enda minsta lilla "fel" eller avvikelse medans du ser något helt annat.
Hoppas iaf att allt går bra, att du blir nöjd och som andra redan sagt, sövningen är absolut ingenting att oroa sig för.
 
Sv: Näsplastik

Operationer är alltid riskfyllda till viss del, det kan tillstöta komplikationer osv men sövningen är ju väldigt kontrollerad och som sagt; ung och frisk så ska det inte vara ngra större konstigheter.
 
Sv: Näsplastik

Ja det är väl så, alla har vi olika tycke och smak!

Det syns nog inte så mycket på näsan egentligen. Det är mest jag som stör mig, men efter att ha varit hyffsat symmetrisk
till att vara så här sned över läpparna för mig lite ledsen,

s-3.jpg


Näsan är plattare och lite sned, men mer komplicerat att få fint igen.
 
Sv: Näsplastik

Kan iof inte säga att jag ser så mycket snett där? :o
Men såklart tycker man olika och det viktigaste är ju att man själv ska trivas.

Tror att man lätt förstorar upp saker som andra inte ens tänker på men oavsett så är ju inte ens utseende primärt till för andra.

Du har alltid, i mina ögon, sett speciell och unik ut och det ska du skatta dig lycklig över, du kan inte försvinna in i en stor grå massa.

Lycka till! :)
 
Sv: Näsplastik

Jag tycker verkligen inte det ser särskilt snett ut. Lite sneda är vi ju allihopa. Min snok är ursned, men jag är född sån så det får vara. Sen kan jag förstå att det känns mindre bra om utseendet förändrats.
 
Sv: Näsplastik

Tycker inte heller att det är speciellt snett! Men det är nog som HopeForNow säger, att man själv förstorar nog upp saker.
 
Sv: Näsplastik

Jag såg ett program om kändisars plastikoperationer, fråga inte varför, så det var inget sånt där anti plastik eller skräckhistorier, mer skvaller program. Där fans en kändis, kommer inte ihåg vem tyvärr, som sa att hon ångrade sin näsplastik då en bieffekt av det var att näsan konstant rann. På henne lät det som om det blev så för alla men det behöver ju inte vara sant.


Jag är djupt traumatiserad av min sövning då jag kommer ihåg delar av uppvaket och jag var så galet aggressiv och otrevlig mot de stackars sjuksköterskorna och hade ett vokabulär som skulle fått en full sjöman att rodna. Usch haha
 
Sv: Näsplastik

Smygkikar från Senior...

Jag har varit med om många, långa, svåra och komplicerade operationer och jag har aldrig märkt några komplikationer vid narkos...
Jag pratar oavbrutet tills jag somnar, och fortsätter när jag vaknar :angel:
En gång låg jag dock och fullkomligt gallskrek efter en operation, tyckte det gjorde så fruuuktansvärt ont där de tagit bort ett födelsemärke (att de under samma narkos opererat i skallen, eller om det var magen spelade visst ingen roll :D )

Har aldrig mått illa efter narkos heller, men jag har förstått att det inte är ovanligt att man gör det - dock så finns det väldigt effektiv medicin mot det :)
 
Sv: Näsplastik

Tack för alla svar!

(Jag vet inte om bilden är missvisande för att den är svartvit, för folk frågar ofta vad jag gjort med underläppen.)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 532
Senast: BernT
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 797
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
724
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 734
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp