Näsplastik

Sv: Näsplastik

Jag har opererats 5 gånger och bara reagerat på morfin en gång, men det var för att jag var van vid höga doser så de tog nog i lite för mycket.
 
Sv: Näsplastik

Jag ser hur du menar att läppen är sned, men kan inte alls se att näsan är sned?

Det är nog svårt att se det på bild eftersom att min näsa är väldigt platt. Säkerligen så är det bara jag som ser det, men det är ju för min egen skull som jag vill fixa den. :)

Fröken_Skåne, Fy vad obehagligt, hur reagerade du då?

Har fått tid den 25 mars, så det blir lite väntetid. Först blir det ju en konsultation så det lär väl bli i april som jag får näsan fixad, men jag har ju gått och stört mig så länge så några veckor till är ju ingenting.
 
Sv: Näsplastik

Jag vill dick undestryka att jag tycker du är jättefin :)Sen kan jag förstå att det känns fel efter en olycka. Jag har ett ärr under hakan efter en hästolycka. Syns bara om jag tittar uppåt men det tog tid att acceptera bara det. Då är det ändå jättefint och flera av dem som såg det när det var sytt konstaterade att det var jättefint sytt och att ärret skulle bli så litet som det var möjligt.
 
Sv: Näsplastik

Jag har gjort näsplastik.
Hade inga problem alls med narkosen och blev väldigt nöjd med resultatet.
Men hade jag haft din näsa, så hade jag varit toknöjd!

Den lilla snedheten på läppen hade jag inte heller brytt mig om.
Själv blev jag biten av en hund rätt över min överläpp.
Nu har jag en konstant fläskläpp och ett ärr rakt över, men det bryr jag mig inte om.
 
Sv: Näsplastik

Urk, nu har jag fixat näsan. Gjorde inte det minsta ont men jag är ganska blå och svullen nu. Svimmade när jag såg resultatet också. :p

Ska se om jag orkar fixa lite före och efter bilder.
 
Sv: Näsplastik

Framifrån får ni se när jag inte är så blå och svullen.

naumlsan_zpsf4745940.jpg


naumlsan2_zps96c62073.jpg
 
Sv: Näsplastik

Vill du berätta lite hur det gjordes, kändes osv? Och gärna vad det kostade :crazy:

Vill också.
 
Sv: Näsplastik

Plastikkirurgen gick in med en nål mitt mellan ögonen på näsryggen, sen så mitt på näsryggen och sedan lite i spetsen. Jag var såklart vaken,
det blandades i lite smärtstillande i medlet som sprutades in. Tycker inte alls att det gjorde ont.

Av medlet jag använde så köper man en hel spruta som kostar 5500 kr. 1,5 ml. Jag tror att vi använde 0.4-0.6 ml. Sprutan har jag kvar på kliniken
i fall att jag vill korrigera något eller använda till något annat. Det är en långtidsverkande filler som brukar sitta i 12 månader.

Jag är ganska svullen och lite blå över näsryggen.

Nu har dock svullnaden lagt sig något på den övre delen av näsan.

Nu ser den ut såhär, inte lika rak som i början, ville ju ha lite sväng kvar.

Naumlsbild_zpsdf6dbba8.jpg


Ev så ska vi försöka få bort lite upptill om det inte lägger sig så mycket som jag vill.

Såhär såg den ut från början. En bättre förebild.

naumlsbild2_zpsd4d2ac2f.jpg
 
Sv: Näsplastik

Vilket fint resultat! Ganska häftigt vad man kan åstagkomma med fillers :) är du nöjd med resultatet? Hur länge tar det innan all svullnad lagt sig?
Jag vill också göra om min näsa men jag misstänker att dom isf måste gå in och knacka bort mitt näsben i princip och det känns inte aktuellt :(
 
Sv: Näsplastik

Igår spenderade jag hela dagen med att grina för att jag såg så grotesk ut. Näsan svullnade upp massor! Nu börjar den se lite bättre ut igen. :p
Men jag tror att jag kommer att bli nöjd i slutändan. Talade med min läkare och han sa att det är väldigt påfrestande psykiskt att ändra på just näsan.

Det beror lite på, ibland är det svullet 3-4 dagar, jag fick dock en del blåmärken så jag lär nog vara svullen lite längre 1-2 veckor kanske.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 893
Senast: BernT
·
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 242
Senast: Gunnar
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 645
Senast: Mabuse
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp