Nässelutslag, kliar sönder kroppen!

Cydonia

Trådstartare
Har knappt sovit de senaste två nätterna pga enorma nässelutslag över stora delar av kroppen som kliar såååå jädra mycket!:wtf:

Brukar få små nässelutslag/värmeutslag när jag tränar, men då endast på armar och mage, och dom försvinner alltid inom någon timme.
Nu har jag alltså stoora områden av kroppen täckta med, vad jag antar är, nässelutslag. Dom verkar röra sig över hela kroppen, förutom ansiktet tack och lov, och just nu har jag över halva ryggen och nacken, låren, rumpan och brösten.
Hade tidigare även över händerna, armarna, vaderna och magen.

Varför har jag fått ett så pass stort utbrott?
Jag har inte ätit något annorlunda, och är inte allergisk mot något vad jag vet. Har haft lite oregelbundna dygnsrytmer den senaste veckan, men det är nog allt.

Dom kliar något förbannat och jag har under den lilla tid jag sovit lyckats klia sönder huden totalt på flera ställen, min kropp ser ut som en krigszon.:(
 
Sv: Nässelutslag, kliar sönder kroppen!

sov med nått som täcker händerna (typ strumpor) så du inte kliar sönder dig mer och sen som shetlandskusk säger :)
 
Sv: Nässelutslag, kliar sönder kroppen!

Har inga antihistamin-tabletter hemma tyvärr, har aldrig behövts.
Ringde till vc för en stund sen för att rådfråga och fick en akuttid då det börjat blossa upp i hårbottnen och runt ögonen.
Får se vart detta leder, suck.. :(
 
Sv: Nässelutslag, kliar sönder kroppen!

Jag fick ett rejält utbrott förra sommaren, har aldrig varit allergisk mot ngt så jag vet inte vad som orsakade det. Köpte allergimedicin på apoteket och det försvann efter någon timme. Ett tips är att ha medicin hemma ifall det händer igen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp