Nästa termin

Status
Stängd för vidare inlägg.
Höstterminen är nästan slut och det är bara 1 vecka kvar. Sedan kommer vi att få en bonuslektion på annandagen p.g.a. strulet som varit den här terminen, med vikarier till höger och vänster. I den hoppinriktade gruppen på tisdagar har vi ju inte heller fått hoppa särskilt mycket. 2 gånger har det blivit och sen hade vi ju caprilli en gång också, men det är inte mycket att hurra över. Ridskolechefen som håller i söndagslektionerna håller med om det.

Söndagens lektion kändes helt okej. Fuxen skötte sig och på några punkter kändes det bättre än tidigare. På tisdag är det meningen att vi ska rida kadrilj. Då hoppas jag verkligen att jag får en annan häst än ponnyn jag haft abonnemang på hela terminen. Han är en riktig surpuppa mot andra hästar och kan sparkas, så man får passa lite på honom. Att ha honom i en kadrilj känns ju inte som något att rekommendera.

I söndags när vi fikade efter lektionen nämnde jag att jag gärna vill byta häst inför nästa termin (tisdagslektionen), helst till tinkern eller fuxen. Tyvärr var båda upptagna. Hm, det blev lite knepigt. Bland de stora hästarna finns inga andra alternativ. En är rädd för hinder, en kan inte hoppa då han inte har ordning på sina ben (folk åker av honom stup i kvarten vilket jag också gjort), en annan får inte hoppa p.g.a. tidigare senskada (men är riktigt fin annars i hoppningen) och den sista stora hästen ska säljas.

Bland D-ponnys finns en som är på tok för het för mig, en annan som kan bocka något och har dålig hoppteknik och behöver dessutom ridas till, en tredje som är lat men samtidigt hittar han på hyss och kan också både bocka och tvärnita plötsligt på hinder. Ridskolechefen tycker jag rider den bra och att det är synd att jag inte vill rida honom. Själv är jag inte så pigg på att flyga över halsen på honom när han nitar oförberett. Han kan vara rätt dryg att få fram i början också men när man väl får igång honom går han med fint och luftig steg. Sen finns det en pigg brun som jag tror är upptagen och en annan skäckponny som kanske kan funka, men det jag sett av den hittills har inte riktigt fångat mitt intresse.

Nja, det känns inte helt lovande. :cautious:

Jag tror att de håller på att leta efter en ny stor häst att köpa in då en av de stora ska säljas. Jag får hoppas att det blir så och att det kan vara något för mig att hoppa med. Ridskolan har ju några andra hästar som antingen är utlånade eller vilar, men en är för stor och tung, en annan kan bocka och är under utbildning/tillridning och en tredje är unghäst under utbildning, så det är inte heller något att hoppas på inför vårterminen.

Det återstår att se hur det blir.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 413
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: Mia_R
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 310
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp